2023. augusztus 17., csütörtök

Bonbonok "tengerparti köntösben"







Még itt a nyár, szikrázó napsütés, olykor kánikula, ezért felidéztem egy kis tengerparti hangulatot....🌺
Egyszerű bonbonok, finom csokoládék, pörkölt dió, mogyorókrém, mazsola, és dekorgyöngy, ami megfelelt igazgyöngynek 😊, és már is kész volt. Aztán jól lehűtve már lehetett is nassolni belőle.

Hozzávalók: szilikon bonbonformák, tej- fehér- és étcsoki, pár csepp ételfesték, dió, nutella, fehér dekorgyöngy (Dr.Oetker cukorka).

Elkészítése:
Először a diót pörköltem meg egy serpenyőben. Így finomabb az íze, és a héját is le lehet dörzsölni róla. Ezután kisebb-nagyobb darabokra felaprítottam.
A csokoládékat külön-külön, gőz fölött felolvasztottam, a fehér csokit tetszés szerint színeztem.
A kagyló formájú bonbonformát félig megtöltöttem csokival - fehér- valamint tejcsokival -, egy részükbe 3-3 szem gyöngyöt tettem, a többibe mazsolát, majd teletöltöttem csokival.
A virág formájú bonbonformát először körben kikentem színezett csokival, majd hűtőbe tettem. Mikor megszilárdult belekanalaztam étcsokit, közepébe nutellát és pörköltdiót tettem, majd a tetejéig bevontam csokival.
Hűtőbe tettem, s mikor jól lehűlt és megszilárdult már a csoki, könnyen és egyszerűen csak kifordítottam a formából.


Kettévágva egy virág formájú bonbon...

...és egy kagyló formájú, a gyönggyel



12 megjegyzés:

  1. Hamisítatlan tengerparti feeling. A bonbonokra most sajnos még csak ránéznem sem szabad, - amik egyébként csodásak lettek - de a képeket nézegetve legalább ideképzelem a tenger illatát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea, sajnálom hogy neked még nézni sem szabad édességet, nemhogy enni. Reméljük egyszer eljön az az idő is, mikor már nem lesz tilos...

      Törlés
  2. Nagyon csábító bonbonokat készítettél, legszívesebb végigkóstolnám mindet, de sajnos nálam is tiltó listás mint Neanál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon sajnálom, hogy neked is tilos az ilyen finomság....

      Törlés
  3. Nekem nem tilos az édesség semmilyen formában, és nagyon szivesen megkóstoltam volna. Csodálatos tengerparti idill.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, szívesen megkínáltalak volna vele 😊.

      Törlés
  4. Nézni és gyönyörködni azért szabad nekünk. És gyönyörködünk is, mert nagyon szép, hangulatosak a képek. Az az igazgyöngy ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, gyönyörködni mindenkinek szabad 😊, sajnálom azt, aki nem ehet ilyet! Mikor megláttam az üzletben ezeket a cukorkagyöngyöket, mindjárt ez jutott eszembe 😊.

      Törlés
  5. Szépek, de nem fogok csinálni...Napok alatt befalnám mindet... (Nehezemre esik a csokifélének ellenállni, egyszerűbb, ha nem veszek...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, azt hiszem nem is kell több nap befalni őket, nálunk is nagyon gyorsan fogytak. 😊

      Törlés
  6. Annyira szépek!! Pont vége a tengerparti nyaralásunknak, így nosztalgiázva nézem őket... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Akkor biztos nagyon jól telt a tengerparti nyaralásotok 😊!

      Törlés