2023. augusztus 23., szerda

Görögdinnyehéj befőtt






Még sosem csináltam görögdinnyehéj kompótot vagy befőttet, most felfigyeltem rá az interneten. Gondoltam egy kevéssel megpróbálkozok. Hogy milyen lesz nem tudom, remélem ízlik majd....

Hozzávalók nálam, amennyiből most készült: 40 dkg dinnyehéj, 25-30 dkg cukor, ízlés szerint citromlé, 1 csillagánizs és pár szem szegfűszeg, 
az üvegek tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
Miután megettük a dinnyét - a héjon a piros belsejéből kb. 0,5-1 cm-t hagytunk -, zöld vastag héját lehámoztam, majd 1-1,5 cm-es csíkokra-kockákra vágtam.
Elkezdtem főzni a fűszerekkel, először csak tiszta vízben, annyit öntöttem rá, hogy a héjakat ellepje. Kb. 20 perc után hozzáöntöttem a cukrot és a citromlét, és így főztem üvegesre. Összesen kb, 45-60 percig.
ekkor üvegekbe töltöttem, két kis üveg lett belőle. Tetejére késhegynyi szalicilt szórtam, a csavaros tetőt rátettem, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.





14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, erről még nem hallottam! Olyan elkészítve mintha zselé lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, nem zselészerű, így nem tudom megmondni hogy milyen, már nem olyan kemény mint a nyers héj, de kicsit roppanós, nem plötty puha, édeskés, kicsit citromos ízű....😊.

      Törlés
  2. Én is láttam mostanában, el is mentettem a receptet, de még nem készítettem. Nagyon szép lett a tied. Remélem, hogy hírt adsz majd róla, ha felbontod. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, ha nem felejtem el, majd adok hírt róla, hogy milyen lett 😊.

      Törlés
  3. Nem tudom, mennyi íz marad meg a dinnyéből ?(Majd írd meg.) Múltkor olvastam, hogy tökből meg ananászbefőttet lehet készíteni...Hogy miket találnak ki a szakácsok.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, majd meglátjuk milyen lesz 😊.
      A tökből készült ananászbefőttet én is olvastam már régebben, már akkor csodálkoztam rajta én is. De manapság a tök is csillagászati áron kapható.

      Törlés
  4. Nagyon ötletes, és az üvegekben nagyon guszta! Kíváncsian várom hogy felbontás után mit írsz majd róla. Eddig csak lekvárnak megfőzve hallottam róla, egyenlőre el nem tudom képzelni hogy milyen lehet az íze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, én is kíváncsi leszek majd rá hogy milyen lesz, ha összeérnek az ízek 😊.

      Törlés
  5. Én sem hallottam még erről az eltevésről. De nagyon szép a szine eltéve az üvegben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, én is csak idén figyeltem fel rá, remélem ehető lesz 😊😊

      Törlés
  6. Én tavaly dinnyelekvárt főztem, nagyon finom lett. Nekem ez a kis kompót is biztosan ízlene. Jó néha egy kis különlegességet is megkóstolni. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, görögdinnyelekvárt egyszer én is főztem, már régebben, de sárgadinnyéből rendszeresen főzök, azt nagyon szeretjük.

      Törlés
  7. Már én is találkoztam hasonló recepttel, de a kipróbálásig nem jutottam el- bár szeretek kísérletezgetni. Egész jól néz ki az üvegben! Azért a beszámolódra én is kíváncsi lennék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, én is csak kísérleteztem vele, remélem jó lesz majd 😊.

      Törlés