2023. július 27., csütörtök

Tárkonyos újkrumplileves cérnametélttel


A leves cérnametélttel....

...és még anélkül


Könnyű nyári levest főztem, az Apukámtól hozott friss zöldségekből, és most úgy főztem, ahogy ő szokta. S mivel pont ezen a napon gyúrtam tésztát - széles metéltet mákos tésztának -, egy kevés cérnametéltet is csináltam a leveshez.

Hozzávalók: 4-5 kisebb-közepes szem újkrumpli, 2 kisebb sárgarépa, 1 fehérrépa, egy kis csokor vegyesen zeller- lestyán- és petrezselyemzöldje, pár szál tárkony, 1-2 gerezd fokhagyma, egy kisebb hagyma, diónyi zsír, 1 evőkanál házi sózott ételízesítő darált zöldségből, 1 csapott evőkanál liszt, kb. 1-1,2 liter víz.

Elkészítése:
A zsíron megdinszteltem a karikára vágott répákat az ételízesítővel, megszórtam a liszttel, majd felengedtem vízzel. Beletettem a kockára vágott krumplit, a hagymákat, és az apróra vágott tárkonyt. 
Most már gyakorlatilag kész volt, csak meg kellett várnom, míg takarék lángon készre fő. 

A cérnametéltet külön vízben kifőztem, és csak a tányérokba mert leveshez szedtem belőle. 

Nagyon finom volt a friss zöldségekkel 😋.





10 megjegyzés:

  1. Györönyű a szine a levesednek.. Mi is szretjük az ilyen leveseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Finom könnyed leves volt, mégis laktató 😋.

      Törlés
  2. Nagyon finom levest főztél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt a zsenge zöldségekkel, és a tészta is jól esett hozzá 😊.

      Törlés
  3. Óh, így házi tésztával isteni lehetett! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom volt, szeretjük a házi tésztát 😋.

      Törlés
  4. Hasonlót már én is készítettem, tavaszi levesnek hívom a sok zöldség miatt. És galuskát főztem bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm 😊! A sok zöldség mellett finom lehet a galuska is benne 😋.

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett. Én is szeretem a tárkonyt.

    VálaszTörlés