2023. június 11., vasárnap

Bodzavirágos minipalacsinta havasi mézzel







Még nyílik a bodza, de már igen csak a vége felé járunk. Szárítottam már belőle teának, készült limonádé, Apukám főzött szörpöt (e recept szerint), most pedig ezeket a helyes kis finom minipalacsintákat sütöttem belőle.

Hozzávalók a tésztához: 2 tojás, 2 dl tej, 24 dkg liszt, csipet só, 2-3 evőkanál cukor, 2 mokkáskanál sütőpor, kb. 5-6 bodzavirág (ez függ attól, hogy mekkorák a virágok), 
a sütéshez: kevés olaj vagy zsír,
a tálaláskor: méz vagy porcukor.

Elkészítése:
A tojásokat elkevertem a tejjel, a cukorral és a csipet sóval. Beleszórtam a sütőporral elkevert lisztet, és simára kevertem. Kb. nokedli sűrűségű tésztát kell kapni. Hozzáadtam az ollóval levágott kis bodza szirmokat, elkevertem, és 10 percet pihentetés után és már elkezdtem sütni.
A teflon palacsintasütőbe kevés olajat öntöttem, kb. annyit, vagy kicsivel többet, mint egy hagyományos palacsinta sütéséhez. A tésztából kis kupacokat öntöttem a serpenyőbe, kicsit eligazgattam, aztán mikor megsült az alja megfordítottam, és a másik oldalukat is szép aranybarnára sütöttem. Gyorsan elkészülnek.
Tálalásnál az Erdélyből hozott havasi mézből csurgattam rá, és friss eperrel kínáltam.


A bodzaszirmok a palacsinta tésztában

Elkezdődik a sütés



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép látványnak is a tálalásod de ami rajta van az is biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon kis "helyesek" ezek a palacsinták, és nagyon szépen tálaltad! Nagyon finom lehetett a havasi mézzel. Mi is szeretjük, bodzavirágzáskor mindig sütök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ki is kell használni ezt a kis időt, ameddig virágzik a bodza 😊. Finom volt a palacsinta is és a méz is.

      Törlés
  3. Hát ezek a bodzavirágos mini palacsinták nagyon finomak lehettek. Én még nem csináltam semmit bodzavirággal. De nem is tudok hozzájutni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt. Hát igen, ha nincs hol szedni az hátrány, mert piacon ilyet nem árulnak....

      Törlés
  4. Én még sosem ettem bodzás palacsintát, pedig imádom a bodza ízét. Ha sikerül még felkutatnom egy bokrot kipróbálom. Nagyon jó és különleges kis desszert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, ha hozzájutsz még, próbáld ki, biztos ízlene!

      Törlés