2023. június 20., kedd

Tejberizs őszibarackkal és eperrel





Szeretjük a tejberizst, vagyis a gyümölcsrizst 😀, különféle gyümölcsökkel, fahéjjal, kókusszal, stb.... egyéb finomságokkal. Ebbe most csak őszibarackot, epret és egy kis fehér csokit képzeltem, sok-sok habbal, jól lehűtve, hisz itt a nyár......

Hozzávalók 4 kehelyhez, a tejberizshez: 1 dl rizs, kb. 3-3,5 dl tej, kb. 1 diónyi vaj, 2 vaníliás cukor, ízlés szerint cukor vagy más édesítőszer, 1 citrom reszelt héja, 3-4 dkg fehér csoki, 2 dl Meggle cukrászhab felvert habja,
a gyümölcsök: 2 db őszibarack, ízlés szerint cukor, pár csepp citrom lé, poharanként 2-3 szem eper.

Elkészítése:
Először a tejberizst főztem meg. A rizst elkezdtem főzni a tejjel - először csak 3 dl tejjel, aztán ha kell még adhatjuk hozzá a többi tejet is - és a diónyi vajjal. Amikor megpuhult, mindjárt melegen, hozzákevertem a cukrot, a vaníliás cukrot és a csokit. Minden gyorsan elolvadt a forró tejberizsben.
Ameddig hűlt, a meghámozott és cikkekre vágott őszibarackot egy-két percig főztem, cukros és citromleves vízben. Ha jó érett a barack, akkor természetesen frissen, nyersen kerülhet bele, de ezek a korai barackok még nagyon kemények voltak.
Mikor kihűlt a tejberizs, hozzáreszeltem a citromhéját és belekevertem a felvert Meggle hab nagy részét, amitől finom krémes lett. (Keveset hagytam, amit tálaláskor a tetejére kanalazhatunk.) 
Ekkor elkezdtem a kelyhekbe tölteni. Az aljára tejberizst, erre a szeletekre vágott őszibarackot, és ismét tejberizst, a tetejére az epret.
Tálalásnál menta- vagy citromfűlevelekkel díszíthetjük.






14 megjegyzés:

  1. Én is szeretem, jó, hogy most írtál róla, készítek is magamnak a napokban.Ebben a rettentő forróságban az embernek szinte nincs is kedve "rendes" ételeket enni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, nekünk is nagyon jól esett! Neked is majd jó étvágyat hozzá!
      Nagyon úgy néz ki, hogy beköszöntött az igazi nyár, ilyenkor tényleg nem kell annyi "rendes" ételt enni, inkább könnyed, hűs zöldségeket, gyümölcsöket... és amihez nem kell bekapcsolni a sütőt.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki most szívesen elkanalaznék egy pohárkával. Szeretem én is a tejberizst de nagyon régen csináltam ilyen poharas desszertet. is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, sajnos megettük már mind a négy pohárral, így jó lesz gondolkodni valami hasonló finomságon.

      Törlés
  3. Nincs is jobb egy ilyen üdítő desszertnél a forróságban. Nagyon guszta, nálunk is hamar elfogyna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt, jól lehűtve ideális kánikulai napokon.

      Törlés
  4. Nagyon guszta, és finom pohárkrémet készítettél! Mi is nagyon szeretjük a gyümölcsös rizst, főleg jól lehűtve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nálunk is kedvenc, sok gyümölccsel, jól lehűtve akár egy leves után is elég.

      Törlés
  5. Nagyon guszta pohárkrémet készítettél. Mi is szeretjük ebben a nagy melegben az ilyen édességet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, ilyenkor nincs is jobb egy hűs finomságnál.

      Törlés
  6. Ennek nem lehet ellenállni! 😋

    VálaszTörlés