2023. június 16., péntek

Kókuszkocka


A kókuszkockák....


Az egyik félbevágva...

...és a belőle készített vaníliaöntetes desszert


Ismét az Ízőrzők műsorból - most a Mezőkomárom részből - kölcsönöztem egy receptet, ami már régóta várakozott, hogy megsüssem, mert enni ettem már, de még sosem készítettem. Jól sikerült, finom lett, de az eredeti recepthez képest a mázba több cukrot tettem, mert nekem nem tűnt túl édesnek. 
 
A posztolásra is sokat kellett várnia, mert már régebben sütöttem, de előbb-utóbb felkerült....

Hozzávalók, az eredeti recept szerint: 20 dkg porcukor, 1 tojás, 2 evőkanál méz, 1 tasak sütőpor, 5 dkg vaj, 2 dl tej, 30 dkg liszt, 
a mázhoz: 3 evőkanál kakaó, 6 evőkanál tej, 6 evőkanál porcukor (én többet tettem bele), 20 dkg vaj, 
a forgatáshoz: 20 dkg kókuszreszelék (nekem ennyi nem kellett), 
a tepsi kikenéséhez: zsír.

Elkészítése:
Egy keverőtálba a tojáshoz adtam a mézet, a vajat és a porcukrot, ezeket habosra kikevertem. Apránként hozzáöntöttem a tejet, majd a sütőporral elkevert lisztet is. Simára kevertem, és beleborítottam egy zsírral kikent tepsibe. Előmelegített sütőben 30-40 perc alatt szép világos barnára sütöttem.
Amikor kihűlt felkockáztam.
Elkészítettem hozzá a csokoládémázat. A porcukrot, kakaót, vajat és tejet összemelegítettem, ebben villa segítségével megmártogattam a kockák oldalait. Innét áttettem a kókuszreszelékbe, és abban is átforgattam a kockákat.

Másnap egy gyors ötlettől vezérelve hígabb vaníliapudingot főztem hozzá, amivel meglocsoltam négyfelé vágott kockákat. Tetejére még meggybefőttet és csokoládéforgácsot is szórtam, így még egy finom desszertet kaptam.






16 megjegyzés:

  1. Nem tudom az okát - de nálunk ez karácsony környéki süti. Vanília öntettel még nem ettem, de biztos finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, finom volt, vanília öntettel talán még jobb, szaftosabb, krémesebb volt 😊.
      Nálunk otthon soha nem készült, így nem érzem karácsonyi sütinek, de sokan valóban akkor sütik.

      Törlés
  2. Tudtad, hogy ez eredetileg egy ausztrál sütemény s Lamingtonnak hívjàk? Én se kèszítettem mèg soha, egyik ifihétre hozott egy anyuka. http://korsocska.blogspot.com/2014/07/fekete-feher-igen-nem.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani a kiegészítést, ezt én sem tudtam 😊.

      Törlés
  3. Csodás kèpek! Kár, hogy nem ehetjük a cukor miatt. Ani

    VálaszTörlés
  4. Én is készítettem már ilyen süteményt. Nagyon finom lehetett a tiéd is. Nagyon guszta a tálalása is.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, ez a sütemény a család egyik nagy kedvence. Jó ez a recept szerintem ami nekem van az több cukrot ír, de ezt egyszer tesztelem. Finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nekünk ezekkel az apró változtatásokkal lett jó. Próbáld ki egyszer!

      Törlés
  6. Mamám sokszor készített ilyet és most már én is. Gyerekként frissen szerettem a legjobban, amikor még tocsogott a csokiszószban... <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, szerintem is frissen a legjobb, de öntettel is nagyon jó volt 😊.

      Törlés
  7. Még én sem sütöttem, de nagyon szeretem. Jó tocsogósan, szaftosan a legfinomabb. Nagyon étvágygerjesztőek. Csak nyelek itt nagyokat, mert életmódváltásban vagyok, még csak rá sem nézhetek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, sajnálom hogy csak nézheted az édességeket, vagy még azt sem 😊. De biztos meglesz az eredménye....

      Törlés
  8. Nagy kedvencem, de már régen sütöttem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Általában téli, karácsonyi süti ez, de nekem bármikor jöhetne 😋.

      Törlés