2022. március 16., szerda

Almás-csokis szelet




Évánál láttam meg ennek az egyszerű, de finom süteménynek a receptjét, még március elején. Aztán egy-két nap múlva már el is készítettem, de csak most került rá a sor, hogy posztoljam. Én is sárgabarack lekvárral kenten meg, a tetejére pedig csoki és pörkölt dió került. Nagyon finom volt, mi egy kis tejszínhabbal is megkoronáztuk még a kistányérunkon. 😋

Hozzávalók a tésztához: 20 dkg cukor, 2 db tojás, 20 dkg reszelt alma, mokkáskanálnyi őrölt fahéj, 25 dkg liszt, 1 zacskó sütőpor, 
a megsült tészta megkenéséhez: sárgabarack lekvár, 
a tetejére: 8 dkg tejcsoki, 1 evőkanál olaj, kb. 1-2 kiskanál tej, pörkölt dió.

Elkészítése:
A tojásokat a cukorral jól kikevertem, hozzáadtam a fahéjat, a reszelt almát, és a sütőporral elkevert lisztet. Elkevertem simára a masszát.
Zsírral kikent és liszttel beszórt, normál méretű zománcozott tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben kb. 180 C fokon 25-25 perc alatt megsütöttem.
Mikor langyosra hűlt hosszában középen kettévágtam, és a két csíkot lekvárral megkenve "összeragasztottam".
Ezután a tejcsokit az olajjal és annyi tejjel felolvasztottam, hogy lágy, de ne túl folyós csokiöntetet kapjak. Ráöntöttem a süti tetejére, és serpenyőben megpirított, durvára vágott dióval megszórtam.

Végezetül egy kis hozzászólás: legközelebb a liszt mennyiségét le fogom csökkenteni pár dekával, mert nekem egy kicsit sűrűnek tűnt a tésztája, de ettől függetlenül hamar elfogyott.....





16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a csokival és biztos tudom hogy finom! Örülök hogy elkészítetted váljon egészségetekre! ( Dióm nincs de nekem is volt eszembe hogy legközelebb mogyoróval fogom helyettesíteni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, neked is további jó sütögetést, és köszi a remek receptet!

      Törlés
  2. De jól néz ki így, egyszerűségében! A csoki meg a dió a kinézetét, de az ízét is biztos feldobja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, a csoki és a lekvár valóban jól megdobja az ízét 😊.

      Törlés
  3. Nagyon finom süteményt készítettél, és jól is néz ki. Én is szoktam olyat készíteni, hogy csoki van a tetején és mogyoró vagy dió.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Finom volt és gyorsan el is készült. Az almás sütiket nagyon szeretjük 😊.

      Törlés
  4. Csodás sütemény!:) Biztos finom. Nemrég én is sütöttem egy hasonlóan egyszerű almás kevert sütit zabpelyeliszttel és cukor nélkül. Nemsokára hozom majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, már várom a te sütidet! 😄

      Törlés
  5. Ez csodálatosan néz ki és isteni puha lehet az almától!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, fincsi volt, kár hogy gyorsan elfogyott 😄!

      Törlés
  6. Jó kis vendégváró süti, nagyon mutatós. Selymes csokimázzal, pirult diódarabokkal a tetején, házi lekvárral a közepén, bűnbeejtő kísértés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nagyon jó volt hozzá a csoki, és hogy kissé krémes volt, nem is törött a szeleteléskor 😊. Fincsi volt!

      Törlés
  7. Nagyon finom lehetett, s a képek is csodásak.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, és nagyon szépen prezentáltad! Jó az ízlésed mindenféle szempontból! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Edith, nagyon kedves vagy! 😊

      Törlés