2022. március 7., hétfő

Csokis kiflik


A Pinteresten jött velem szembe ezeknek a helyes kis csokis kifliknek a receptje, amit kisebb módosításokkal el is készítettem, már kétszer is, mert annyira ízlett.... 😋


A második sütésem kiflijei








Az első sütésem kiflijei



Nagyon finomak, próbáljátok ki! 😃

Hozzávalók 24 vagy 32 db kifli tésztájához: 15 dkg fehér búzaliszt, 12 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 5 dkg olvasztott margarin, 4 evőkanál cukor, 2-2,3 dkg élesztő, 1,25 dl tej, 1  tojássárgája, 1 egész tojás 2/3-a (az 1/3-a a teteje megkenéséhez kell majd),  
a töltelékhez: 4-5 dkg margarin,  kb. 2 dkg cukrozatlan kakaó, 12 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 2 teáskanál fajéj, 
a teteje megkenéséhez: a félretett tojás maradék, 1 púpozott kiskanál tejföl.

Elkészítése:
Először az élesztőt futtattam fel a tejben, 1 kiskanál cukorral, majd az összes tészta hozzávalóval gép segítségével bedagasztottam. Meleg helyen hagytam megkelni, majd kétfelé választottam.
Egyenként 34-35 cm átmérőjűre kisodortam, megkentem olvasztott margarinnal megkentem, és a kakaó-cukor-fahéj keverékével egyenletesen megszórtam. Mindkettőt 16 részre vágtam, feltekertem kis kiflikké, és tepsibe sorakoztattam. A félre tett tojást elkevertem tejföllel (ha nagyon sűrű lenne hígíthatjuk pár csepp tejjel) és megkentem a kifliket.
Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.

Első almalommal csak 30 cm átmérőjűre sodortam ki a kerek lapokat, és akkor 12-12 db lett belőle.

A megkelt tészta

Kisodorva az egyik lap

Megkenve margarinnal, megszórva kakaóval és feldarabolva

Felsodorva kiflivé, már a tepsiben, sütés előtt

 
ötlet: innen



16 megjegyzés:

  1. Nem tűnik bonyolultnak, mutatós és biztos finom is. Vendégeket várok a hét végére, meglehet, kipróbálom....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nyugodt szívvel ajánlom kipróbálásra, biztos nektek is ízlik majd! 😊

      Törlés
  2. Szépséges kiflik, le is csaptam rájuk! :-) A Pinterest egy kincsesbánya- én is szoktam bújni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, nálatok ennyi első nap elfogyna, az biztos 😊.

      Törlés
  3. Ezeket a kifliket mi is nagyon szeretnénk. Nagyon finomak lehettek és szépségesek külsőleg is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta és finom lehet különösen hogy még fahéj is van benne!

    VálaszTörlés
  5. Hogy szeretjük az ilyen kis cuki kifliket, legyenek bármivel is töltve. Az elmúlt hétvégén nálunk is hasonló kiflik voltak, csak sós változatban, sajttal töltve. A te kiflijeid látva, azt gondolom, hogy szombaton én is készítek egy adag csokis kiflit. Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza! Sósan, sajtosan is finomak lehettek 😊.

      Törlés
  6. Ezek a kiflik gyönyörűek! 😊 Milyen szépen megformáztad őket! Biztos, hogy finomak!

    VálaszTörlés
  7. Óh, ez igazán csodás, formás! 😀

    VálaszTörlés
  8. Mennyeien finomak lehettek, ha ismétlés következett. Puha, omlós, illatos, ki is tudna ellenállni az ilyen édes falatkáknak? Én biztosan nem tudnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Nálunk is gyorsan fogyott mindkét adag 😁.

      Törlés