2022. március 11., péntek

Nyelve leves






Barátnőmtől kaptam a receptet, ami nagyon megtetszett. Még nem ettünk ilyet, de nem is hallottunk róla, ezért gyorsan el is készítettem. Nagyon finom lett, egy új íz. Lehet hogy az enyém nem teljesen olyan, mint ahogy emlékeztem a receptjére, mert alakítottam kicsit rajta a saját ízlésünk szerint ...

Hozzávalók: 1 friss sertésnyelv, 2 sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 darab zellergumó, 1-2 közepes krumpli, 1 hagyma, só, babérlevél, tárkony (friss, szárított vagy fagyasztott), bors, borókabogyó, ízlés szerint erőspaprika, 1-2 evőkanál liszt, 1 evőkanál zsír, ízlés szerint őrölt paprika és/vagy füstölt paprika, 1 púpozott evőkanál tejföl, citrom.

Elkészítése:
Először a nyelvet főztem elő - jó egy óráig, vagy kicsit még tovább - sóval, borssal, babérral. Ekkor a bőrét lehúztam, lekapartam, és kis kockákra összedaraboltam.
Ezután már nekiálltam a levesnek. A hagymát is kockákra vágtam, kevés zsíron megdinszteltem, rádobtam a feldarabolt zöldségeket, és még együtt pároltam. Utána felengedtem vízzel, sóztam, borsoztam, hozzáadtam még 2 babérlevelet, szemes borsot, kis darab erős paprikát, borókabogyót és tárkonyt. Beletettem az előfőzött nyelvdarabokat, és együtt készre főztem.
Ezután már csak a berántása és a behabarása volt vissza. Zsírból és lisztből rántást csináltam, megszórtam őrölt paprika és füstölt őrölt paprika keverékével, és berántottam vele a levest. A tejfölt elkevertem kevés vízzel, és ezt is hozzáadtam. Egyet forraltam még rajta, majd a legvégén pár csepp citromlével ízesítettem.

A hozzávaló nyelv (az egyik mindjárt ment a fagyasztóba) és a zöldségek

Az előfőzött és feldarabolt nyelv - ebből is bőven lett annyi, ami nekünk elég volt

Főzés közben


12 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehetett. Én szívvel együtt főzöm, és szíve-nyelve levesnek hívjuk. Anyukámtól tanultam. http://korsocska.blogspot.com/2016/08/szive-nyelve-leves.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom lehet a tiéd is, megnéztem. Hasonló az enyémhez, csak én paprikát is tettem bele.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet guszta de én még nem készítettem ilyen levest!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Aki szereti a belsőségeket, annak biztos ízlik 😋.

      Törlés
  3. Én nem szeretem a belsőségeket, a férjem is csak a májat, így én sem készítettem még ilyet. De látványnak nagyon gusztán néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nekünk nagyon ízlett. Mi szeretjük a belsőségeket, kivéve a tüdőt és a pacalt 😊.

      Törlés
  4. Nagyon guszta leves, és nagyon finom lehetett. Még én sem készítettem, de kifogom próbálni, szeretjük a hasonló leveseket. Sertésnyelvből eddig csak paradicsomos nyelv készült nálunk, nagyon szeretjük. Ahhoz is elő kell főzni a nyelvet, majd paradicsomszószban főzöm tovább.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, paradicsomosan is nagyon finom lehet a nyelv. A levest főzz meg egyszer, biztos ízlik majd nektek is.

      Törlés
  5. Különleges, ízekkel teli leves. Nekem biztosan ízlene, szeretem a belsőségeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, mi is szeretjük a belsőségeket, és ez a keves is finom volt. 😊

      Törlés