2022. március 29., kedd

Rántott hekk sütőben sütve, majonézes krumplival




Mostanában nagyon megszerettük a hekket, és mivel már sütöttem sütőben paprikás lisztbe forgatva, most megpróbáltam panírozott halat is ugyanígy elkészíteni. Nagyon finom lett a ropogós bundával, belül a puha szép fehér húsa. Kicsit tovább tart míg elkészül a sütőben, de alig kell hozzá olaj.
Mellé lilahagymával, zöldhagymával és főtt tojással dúsított majonézes krumplit tálaltam. 
Finom, könnyű ebédünk volt!

Hozzávalók mennyiség nélkül, a rántott halhoz: egész hekk halak, só, bors, liszt, tojás, zsemlemorzsa, pár csepp olaj, 
a majonézes krumplihoz: krumpli, lilahagyma, zöldhagyma (újhagyma), főtt tojás, só, fehér bors, majonéz, tejföl, mustár, kevés porcukor, 
tálalásnál: citromkarikák..

Elkészítése:
A halakat ujjnyi szélesen beirdaltam, sóztam, borsoztam. Állni hagytam kb. 20 percig, aztán lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatva bepaníroztam. Csak három halat sütöttem, így egy tojás elég volt.
Tűzálló tálba tettem őket, kicsit megspricceltem olajjal, majd sütőben ropogósra sütöttem.

A majonézes krumplit célszerű előbb elkészíteni, hogy kellően le tudjon hűlni.
A krumplikat héjában megfőztem. Ehhez a mennyiséghez 4 db kisebb krumpli, 1 főtt tojás, 2 lilahagyma és 2 újhagyma elég volt.
A megfőtt a krumplit meghámoztam, felszeleteltem, a hagymákat is karikára vágtam, és a főtt tojást is.
Egy kis doboz tejfölt elkevertem ízlés szerint majonézzel, 1-2 kiskanál mustárral, pár csipet sóval és cukorral és fehér borssal. Belekevertem a krumplit, a hagymákat és a főtt tojást. Ha szükséges még utánasózzuk.
Tálalásig hűtőszekrénybe tettem, hogy jól lehűljön és összeérjenek az ízek.
Citromkarikákkal tálaltam.





6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, jó nagyokat nyeltem !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom halas ételt készítettél, a saláta különösen finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt mindkettő így együtt 😊!

      Törlés
  3. Az olaj nélküli sütőben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, gáztűzhely sütőjében. Nagyon jó, próbáld ki 😊. Kicsit bekened olajjal mindegyik oldalát, aztán félidőben megfordítod őket. Több idő kell hozzá, mint serpenyőben sütve, de szinte alig kell hozzá olaj. Egy darab sütőpapírt azért lehet alájuk tenni, akkor biztos nem ragadnak le.

      Törlés