2021. május 18., kedd

Londoni szelet teljes kiőrlésű liszttel, nádcukorral és narancslekvárral




Ritkán sütök teljes kiőrlésű lisztből, de nemrég vettünk egy kilót, így kerestem hozzá receptet. 
Kelt tésztát nem mertem belőle készíteni, mert nekem nem szokott szépen megkelni, de ez a sütőporos recept most megtetszett. Az interneten láttam meg egy hasonló londoni szeletet, teljes kiőrlésű liszttel és nádcukorral, végül aztán a saját londoni szelet receptemet vettem alapul, a változtatásokkal.
Csak egy kisebb tepsiben sütöttem, arányosan a hozzávalókat lecsökkentve, mert nem tudtam hogy milyen lesz a végeredmény. De kár volt aggódnom, mert nagyon finom lett, tetején a roppanós dióhabbal. Benne a lekvár is rendhagyó volt, mert a kevés bontott sárgabarack lekváromat narancs lekvárral pótoltam, amitől finom pikáns ízt kapott.
Lehet hogy ennek a sütinek már sok köze nincs a hagyományos londoni szelethez, és az is igaz, hogy nem a leglátványosabb sütemény, de nekünk nagyon-nagyon ízlett. Próbáljátok ki, biztos nektek is elnyerné a tetszéseteket.

Hozzávalók egy 32x18 cm-es tepsihez, a tésztájához: 18 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, fél zacskó sütőpor, 10 dkg margarin, 3-4 dkg nádcukor, 3 közepes tojás sárgája, fél citrom reszelt héja, 
a tészta és a diós hab közé: sárgabarack és narancs lekvár vegyesen,
a diós habhoz: a 3 tojás fehérje, 14 dkg darált dió, 14 dkg nádcukor (vagy ízlés szerint több-kevesebb), egy citrom reszelt héja.

Elkészítése:
A tésztát összeállítottam a hozzávalóiból, majd kisodortam, és kivajazott tepsibe tettem. 
Megkentem lekvárral, és rásimítottam a diós habot, amihez felvertem a tojásfehérjét, laza mozdulatokkal belekevertem a diót, a cukrot és reszelt citromhéjat. 
Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.




13 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehet! Lisztem nekem is van (valóban csak 18 dkg-ból készítetted?) sajnos dióm jelenleg nincs pedig hétvégére lehet hogy kipróbáltam volna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, igen, tényleg csak 18 dkg lisztből készült, de a tepsi sem nagy 😊. Sok sikert a hétvégi sütésedhez!

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett ez a sütemény és ne szerénykedjél, mert jól is néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Mennyivel egészségesebb ez a reform változat és így is sikere volt. Mindegy is, hogy hogy hívják, ha finom és ízlik mindenkinek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Finom volt, nagyon ízlett. Bevált a kísérlet. 😊

      Törlés
  4. Nagyon szeretem a londoni szeletet, és nálam is tervbe van teljes kiőrlésű liszttel elkészíteni. Nálad látva hogy milyen guszta lett, bátrabban állok neki. :)
    Nyugodtan készíthetsz kelt tésztát is ebből a lisztből, mert nagyon finom lesz belőle a pékárú, kenyér. Én évek óta szinte csak teljes kiőrlésű lisztet használok, és teljes mértékben megvagyunk elégedve. Amire figyelni kell, hogy kell keverni egy kevés búzasikérrel vagy finomliszttel, és akkor egy nagyon foszlós, puha kalács lesz. Csak ajánlani tudom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza, és a jótanácsokat is. Én búzasikért még nem láttam üzletekben, igaz nem is kerestem 😊. De most majd körülnézek.
      További jó sütést neked is!

      Törlés
  5. Nagyon guszta, és a narancslekvárral nagyon finom lehet. Teljes kiőrlésű liszttel is kifogom próbálni, köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, nagyon finom volt, legalábbis nekünk ízlett 😊.

      Törlés
  6. Nagyon szeretek teljes kiőrlésű liszttel sütni, mert egészségesebb. :) Ez a süti nálam nyerő! :) A narancslekvár nagyon jó ötlet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, meglepően finom volt 😊!

      Törlés