2021. május 23., vasárnap

Zöldségleves házi leveskockával és grízgaluskával





Az előző bejegyzésemben látható a leveskocka, amit a napokban készítettem. Hajtott a kíváncsiság, hogy milyen levesben, így utána egy-két napra rá már ki is próbáltam, egy egyszerű zöldséglevesben. És hogy ne legyen teljesen egyszerű, egy finom grízgaluskával gazdagítottam. 
A grízgaluskákat általában mindig a levesben szoktam kifőzni, most változtattam rajta, és külön, sós vízben főztem ki őket, mert mindig annyira meg szokták "inni" a leves levét. S hogy legyen valami színe-íze a kifőző vízben, tettem bele egy-két késhegynyi kurkumát, de úgy látszik kicsit túl lőttem a célom, a galuskák szép sárgák lettek 😊. De nem baj, szeretjük a színes ételeket, a kurkuma pedig nagyon egészséges fűszer...

Hozzávalók, a képen látható zöldségek: 1 krumpli, 1/3-ad karalábé, egy darabka zellergumó, 1-1 sárga-és fehérrépa, kis marék borsó, 1 újhagyma, 1 kanál olaj, 1-1 szál petrezselyem- és lestyánlevél, 1 liter víz, másfél kocka ételízesítő (4x4x2 cm-es), némi só (mert a kocka is sós), és fehér bors ízlés szerint,
a grízgaluskához: 1 tojás, só, annyi gríz, amennyit a tojás felvesz, 1 késhegynyi szódabikarbóna, és a kifőző vizéhez tetszés szerint adható 1-2 késhegynyi kurkuma.

Elkészítése:
A zöldségeket megtisztítottam, tetszés szerint feldaraboltam, és enyhén sózva az olajon megdinszteltem. Felengedtem vízzel, hozzáadtam a leveskockákat, és készre főztem.
Közben megkevertem a grízgaluskához valókat. A tojást enyhén felvertem, hozzákevertem a sót és a grízt, állni hagytam így kb, 20 percig. Ekkor hozzákevertem a szódabikarbónát, és forrásban lévő, sós és kurkumás vízbe mokkáskanállal beleszaggattam, amikből a képeken látható szép nagy galuskák főttek ki. Kicsit pihentettem, aztán áttettem mindet a levesbe, és már tálalható is volt.
Nagyon finom lett! 😋

A hozzávalók....

...és közelebbről



10 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszenek a napsárga színű galuskák, olyan vidámmá teszik az ételt. A házi leveskockával biztosan nagyságrendekkel finomabb lett az íze a leveskédnek. Nagyon a kedvemre való lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! A leveskocka nagyon jól vizsgázott 😀.

      Törlés
  2. Én is kíváncsi lettem a házi leveskockára, meg is kerestem gyorsan. Én évek óta nem veszek bolti ételízesítőt, a sóban eltett változatot használom, ami összetételében nagyon hasonlít a leveskockához, csak épp sok só van benne, és kevesebb zöldfűszer. Nagyon jól néz ki a vele készült leves- legalább annyira finom is lehet-, a grízgaluskával együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, finom lett vele a leves 😊. A sózott változatot is ismerjük és használjuk. Apukám szokta készíteni, és mi is mindig kapunk belőle annyit, hogy egész évre legyen. Az is nagyon finom, valóban sósabb, de nagyon szeretem használni azt is 😁.

      Törlés
  3. Nagyon guszta és szép levest készítettél és finom is lehetett. Én soha nem vásároltam semmilyen bolti ételízesítőt és ahogy írtam az előző megjegyzésemben ki fogom próbálni a házi ételízesítődet, mert remek összeállítású az izeket illetően.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Finom lett a leves, és a grízgaluska is benne. Én ugyan szoktam venni boltit is, de ezentúl valószínű majd kevesebbet 😀.

      Törlés
  4. Nagyon ínycsiklandozó a leves! :)
    Megyek megnézem a leveskockát is, kíváncsivá tettél.;)

    VálaszTörlés
  5. Finom leves készítettél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finom volt az új leveskockával 😊.

      Törlés