2020. április 2., csütörtök

Intarziás linzerkeksz - és egy kis kóstoló a tavaszi túráinkból

Pár darab dió nélküli keksz, rajtuk jobban látszik az intarzia

A nyuszik

A diós-cukros kekszek

Már a fémdobozban, lehet rájárni....

Finom rágcsálnivalót sütöttem, már kétszer is, fémdobozban sokáig eláll, ha addig nem esszük meg. Most másodszor a húsvét közeledtével már egy-két nyuszit is belecsempésztem a dobozba 🐇.
A tetejére szórt kristálycukortól íze hasonlít a dán kekszekére, csak ez még dióval van gazdagítva....

Hozzávalók: 25 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 1 tojás, 14 dkg margarin, ízlés szerint 12-14 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 1 kisebb citrom héja és felének leve,
a feléhez a kakaós masszához: 1 evőkanál cukrozatlan kakaó 1 evőkanál cukorral és kevéske tejjel,
tetejére: 1 tojás fehérje, kristálycukor és durvára vágott dió.

Elkészítése:
A hozzávalókat összegyúrtam a kakaós massza kivételével, majd elfeleztem. A kakaót kikevertem az 1 evőkanál cukorral és kevéske tejjel, majd beledolgoztam az egyik fél adag tésztába.
Egy órát hűtőszekrényben pihentettem.
Ezután mindegyik tésztát kisodortam, tetszőleges formákat kiszúrtam belőlük, közepüket egy kisebb kiszúróval, amiket átcseréltem a másik színű tésztába.
Tepsibe sorakoztattam őket, tetejüket megkentem tojásfehérjével és megszórtam cukrozott vágott dióval, vagy csak simán kristálycukorral.
Előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt kisülnek.

A tepsiben, sütés előtt

S most, hogy otthon tartózkodunk, azért vigyázzunk, hogy a sok evéstől nehogy elhízzunk, ezért járhatjuk a természetet is, ahova ezekből a kekszekből is vihetünk magunkkal az útra.
A kijárási korlátozás értelmében -  "Az ilyen mozgásokat kül- és belterületen, lehetőség szerint zöldfelületen lehet végezni egyedül vagy ugyanazon háztartásban élőkkel közösen, másoktól legalább másfél méter távolságot tartva." (idézet a https://koronavirus.gov.hu/korlatozasok honlapról) -  járhatjuk a természetet, ahol nem kell összezárva lennünk emberekkel, s ha messziről mégis meglátnánk másokat, van bőven hely egymást kikerülni.

Szeretnék bemutatni néhány gyönyörű pilisi és környékbeli tájat, ahol idén kezdtük túrázó szezonunkat 😎, már február eleje óta. Hátha mások is kedvet kapnak egy kis erdei sétához, hegymászáshoz. Sajnos csak azoknak tudom ajánlani ezeket a helyeket, hegyeket, akik ezen a környéken laknak, és egészségük is engedi.

Ebben a  koronavírusos nehéz időszakban jó itt hagyni a várost, a bezártságot, jó ezeken a forgalomtól mentes helyeken túrázni, sétálni, hegyet mászni, egy kis friss levegőt szippantani, gyönyörködni a kilátásban, hallgatni a madárcsicsergést, és egy kicsit megpihenni a gyönyörűen nyíló virágok között....

Az itt látható képek már fent vannak a Pilisjárók blogomon, ahol meg tudjátok nézni az egyes kirándulásokról az összes feltöltött képünket, már ha érdekelnek, és van is rá időtök .....

A Basina-hegy

A Piliscsév melletti 372 m magas Basina-hegyről és a rajta lévő Basina-sziklákról nagyon szép kilátás nyílik a falura és a környező hegyekre.
Piliscsév szélén található a Pincefalu, az egymás mellett sorakozó présházak és pincék sokasága, mely egy kisebb falut alkot. Ez az építészeti együttes egyedülálló egész Magyarországon.

A Basina-hegyről  az összes kép ITT tekinthető meg.

Kilátás a Basina-hegy tetejéről, az oldalában lévő szikláktól....

A Pilis-tető

A Duna-Ipoly Nemzeti Park részét képező Pilis hegységnek, és egyúttal a Dunántúli-középhegységnek legmagasabb pontja a 756 m magas Pilis,  más néven a Pilis-tető. Tetején áll a kör alaprajzú, több mint 17 méter magas Boldog Özséb kilátó, mely egy évtizedekkel korábban emelt geodéziai mérőtorony átépítésével jött létre, ahonnan 360 fokos körpanorámában gyönyörködhet az ide ellátogató turista.

A Pilis-tetőről az összes kép ITT tekinthető meg.

Kilátás a hegy oldalából Pilisszántóra

Háttérben a Pilis teteje

A kilátó

Olyan jó idő volt, hogy ez a kis gyík is vidáman sütkérezett, aztán riadtan, gyorsan elszaladt

A Disznófő

A 385 méter magas Disznófő Piliscsaba és Nagykovácsi között, a Kis-Szénástól nyugatra található, a Budai Tájvédelmi Körzet területén. A Disznófő dimbes-dombos buckái úgy hatnak, mint egy holdbéli táj, főleg ilyenkor, amikor még nem zöldelltek ki a fák, bokrok. Talán így kora tavasszal még látványosabb is, mint nyáron.

A Disznófőről az összes kép ITT tekinthető meg.

Szépek voltak az odvas keltikék...

...és a hóvirágok is

A piros sáv és a piros kereszt jelzés találkozásától ezért a szép kilátásért letértünk egy jelzetlen földútra, ahol ezt láttuk egy dombról. Mögöttem leghátul a Pilistető látszik.

A Disznófő sziklás teteje

Egy gyönyörű leánykökörcsin

A Hrebeny és a Fekete-hegy

Pilisszentlélektől kissé dél-keletre, a Visegrádi-hegységben található az 592 m magas Hrebeny, a településtől nyugatra pedig az 585 m magas Fekete-hegy, melyek a Duna-Ipoly Nemzeti Park részei. Egymáshoz viszonylag közel helyezkedik el a két hegy, ezért egy kirándulás alkalmával túráztunk mindkét hegyen.

A Hrebenyről és a Fekete-hegyről az összes kép ITT tekinthető meg.

Nagyon szépen virágoztak már a hunyorok

Kilátás a Hrebeny tetejéről, a Fekete-szikláról - alattunk Pilisszentlélek

Bársonyos tüdőfű

Kis pihenő a Fekete-hegy tetején, a Sasfészek turistaháznál

A Pilisjászfalui kőfejtő

Pilisjászfalu Budapest határától északra, a Pilis hegység lábánál, a Kenyérmezői-patak völgyében fekszik. A település feletti 366 m magas Nagy-Somlyó hegy mészkőbányáját még az 1980-as években bezárták, de ma is szabadon végigjárható. A bánya több szintes, és ahogy egyre feljebb jutunk, annál szebb a rálátás az alacsonyabb részekre, valamint egyre jobb a kilátás a környező hegyekre is.
A bánya területén egy tizenöt stációból álló keresztutat is végigjárhatunk, Simon András grafikus illusztrációival.

A kőfejtőről az összes kép ITT tekinthető meg.

A bánya nagy udvara, már egy felsőbb szintről nézve

Egy a sok szép itt látható ásvány közül

Aranyos, ugye?

Tavaszi kankalin

Már egy-két gyönyörű tavaszi hérics is virágzott

A bánya legtetején álló kereszt, velünk

1. Gratulálok a szép képekhez, amit sütiről készítettél, ötletes az intarziás megoldás, nem is hallottam még erről. :)
    Jó kirándulások, kívánok és jó egészséget hozzá. Nekem az udvar és a kert jelenti a szabadban töltést, főleg a szép napsütésben.

1. Köszönjük kedves Kincse, nekünk sajnos csak erkélyünk van 😊

2. Nem tudom, hogy mi az oka, de az utóbbi időben mindig csak másodszorra sikerül hozzászólnom a bejegyzésedhez. Tehát meg kell ismételnem.
    Nagyon finom és szép sütiket készítettél. Megint csodás kiránduláson voltatok. Sok szép virágot láttatok és szép tájakat. Én nem is tudom elképzelni sem, hogy hogyan bírtok ilyen fárasztó hegyről le, hegyre fel, buckákon, meredeken stb. túrázni. Nem féltetek bemenni a Pilis-tetőn a bunkerekbe? Lehettek volna bent gonosz, rossz emberek is, akik lesnek a túristákra. Mindent egybevéve jó kis túrázás lehetett, és kívánom, hogy még sokáig legyen erőtök járni hazai vagy külföldi tájakat.

1. Köszi szépen kedves Lívia! Nem tudom mi lehet a hozzászólásoknál a hiba, szokott rendetlenkedni a blog.... de lényeg hogy sikerült.
      Hát nem mindig a legkönnyebb a hegymászás, van amikor, nehéz, van amikor még nehezebb 😊, de azért megy, nagyon szeretjük járni a hegyeket. Mindig kell egy kis kihívás, úgy az érdekes! 😊😊😊 A bunkerekben nem kellett félni, csak olyanba megyünk be, ami nyitott, végig látni mi vagy ki van bent. Volt amikor egy másik ilyen elhagyott bázisban jártunk, ott nem merészkedtünk be az elhagyott épületekbe, az tényleg veszélyes is lehetett volna....
      Nektek is jó egészséget kívánunk!

3. Nagyon tetszenek a finom formás kis kekszek. A túrákon utólag /képeiteket nézve a szobából/ már részt vettem amiket megcsodáltam!

1. Köszönöm kedves Éva, nekem a nyuszik tetszenek a legjobban 😊
      Ezeket a túrákat biztos láttad már a pilisi blogomon, most összeszedtem egy csokorba, hátha valaki másnak is kedvet csinálok a kirándulásokhoz 😊

4. Nagyon szép linzereket készítettél! A nyuszik a legcukibbak! :)Én már találkoztam ezzel az intarziás megoldással. Azért nem készítettem még eddig, mert sok időt igényel. A kirándulós képek gyönyörűek!

1. Köszönjük kedves Vanilin! Nem volt olyan nagy munka, elég gyorsan ment, és mutatósak is 😊

5. Nagyon szép kekszeket sütöttél, és a képek is gyönyörűek. Bizony, vágyunk a természetbe.Bárcsak vége lenne már a járványnak!

1. Köszönöm kedves Ani! A járvány végét nem tudjuk mikor lesz, lehet hogy nem egyhamar, de már mi is nagyon várjuk...

6. Azok a kekszek csodásak! Meg a túrafotóid is. Mi vasárnaponta csak itt a Börzsönyben túrázgatunk, eddig nem találkoztunk senkivel. Persze nekünk egyszerű, kisétálunk a faluból, s már vághatunk is neki a hegynek! :-)

1. Köszi szépen kedves Melinda! Nekünk autóba kell ülni, hogy kijussunk a városból, de innen Óbudáról sincsenek messze a hegyek, erdők....😊
      Jó egészséget nektek is, és mindenki másnak is!

7. Imádnivalók a kekszecskéid, biztos nagyon hamar el is fogytak. A túrázós fotóidat nézegetve nekem rögtön ide is varázsolódott a természet a szobámba.

1. Köszönöm kedves Nea! Sajnos két nap alatt el szoktak fogyni, mert addig esszük, amíg van belőle 😊
      Jó, hogy legalább túrázni lehet menni, ma is egy nagyon szép helyen jártunk, a Zajnát hegyekben, sok szép, különleges szikla között. El is fáradtunk jól, volt ahol nagyon nehéz volt az előrehaladás...