2020. április 23., csütörtök

Tavaszi felvágott színes borsos kéreggel


A felvágott friss kenyérrel és sok uborkával, paprikával, retekkel....


Egy igazi házi, tartósító- és adalékmentes felvágott csirkemellből, sok borssal és zöldségekkel. Hogy ne mindig a boltit együk, vagy hogy ne kelljen olyan sűrűn vásárolni mennünk...
Az ötlet innen jött....

Hozzávalók nálam, egy kisebb darabhoz: 15 dkg csirkemell, 5 dkg füstölt szalonna, 1 evőkanál szójagranulátum és hozzá egy kiskanálnyi házi ételízesítő, ízlés szerint só, fekete bors, színes bors, szegfűbors, törött paprika, Cayenne bors, egy kisebb maroknyi zöldség: apróra vágott sárgarépa, zöld és piros húsú paprika, és pár szem borsó.

Elkészítése:
A szóját beáztattam az ételízesítővel annyi meleg vízzel, hogy jól ellepje. A csirkemellet és a szalonnát nyersen apróra ledaráltam, lehet kétszer is.  
Hozzáadtam a beáztatott szóját, az ízlés szerinti fűszereket és a szintén nyers zöldségeket.
Ezután szorosan fóliába csomagoltam a megkevert masszát. Próbáltam rudat formálni belőle, hogy olyan formájú legyen, mint a bolti felvágottak. A fólia két végét is jól lezártam.
Ekkor sütőzacskóba tettem, és egy forralt vízzel teli edénybe állítottam, amiben kb. 2 óráig pároltam, de csak egész kis lángon, hogy a víz épp hogy gyöngyözzön.
Ezután kivettem a zacskóból, de a fóliában még benne hagytam. Hűtőszekrényben 2-3 órát pihentettem. Kicsomagoltam, durvára tört színes borsban meghempergettem és felszeleteltem.

Jó étvágyat hozzá!

A hozzávalók

A húsos massza megkeverése

Megformázása

Főzés közben



14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! A belinkelt oldalon/ami eddig elkerülte figyelmemet/ sok más érdekes receptet találtam köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, és örülök hogy a belinkelt honlapon sok érdekes újdonságot találtál 😊

      Törlés
  2. Pont a hétvégén keresgéltem én is házilag elkészíthető csirkemell felvágottat. Találtam pár tetszetős receptet, de még nem döntöttem el, hogy melyik is legyen a nyerő.
    Tetszik ez a zöldséges változat is, finomnak tűnik. Biztos kifogom hamarosan próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza, jó házi felvágott készítést kívánok, várom majd, hogy mit készítettél 😊

      Törlés
  3. Guszta! Ez a házi felvágott biztos, hogy finomabb és egészségesebb, mint a bolti, hisz nincs benne ízfokozó, tartósítószer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vanilin, ebben valóban semmi adalék nincs 😊

      Törlés
  4. Mi nem szeretjük a bolti felvágottakat, legfeljebb a sonka szeleteket, tehát a színhúst, bár ez nem az. De elnyerte a tetszésemet amit készítettél, nagyon guszta és finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, mi elég sűrűn veszünk bolti készítményeket, hogy mennyire egészségesek nem tudom, de viszont finomak 😊

      Törlés
  5. Már a látványától is megéheztem. Jó ízes lehetett. Én is egyre ritkábban veszek már felvágottakat, inkább zöldséges vagy tojásos kencéket eszünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, finom ízletes volt, jó borsos 😊

      Törlés
  6. Nagyon szeretem az ilyen tekercseket, házi felvágottat! Guszta!🙂

    VálaszTörlés
  7. De jó ötlet! Nálunk nem is igazán fogy a bolti felvágott. Mindenképp teszek egy próbát, biztos, sikere lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Melinda! Nekünk ízlenek, persze csak olyat veszünk, amit szeretünk, és jó minőségű 😊

      Törlés