2020. április 10., péntek

Pozsonyi kifli szilvalekváros mákkal - húsvétra


A kosár alatt Anyukám által hímzett terítő van,
a tojásokat pedig a lányom festette, már évekkel ezelőtt...


Húsvét lévén olyan sütiket választottam, amik előre elkészíthetőek, és pár napig el is állnak. Így esett a választásom a jól bevált pozsonyi kiflire, amit már sokszor megsütöttem. Most a mákos töltelékbe egy kevés szilvalekvárt is csempésztem, hogy kicsit másmilyen legyen, mint máskor. 

Nagyon finomak lettek, ezért velük szeretnék virtuálisan megkínálni minden idevetődő látogatómat, és kívánok mindenkinek jó egészséget és boldog húsvétot....

Hozzávalók a tésztához, 48 db-hoz: 36 dkg liszt, 10 dkg margarin, szükség szerint egy-két evőkanál tejföl, 2 evőkanál cukor, 2 dkg élesztő, fél dl tej, 
a töltelékhez: 20 dkg darált mák,  kevés tej, cukor ízlés szerint, 4-5 evőkanál sűrűbb szilvalekvár, 1 citrom reszelt héja,
a megkenéséhez: 1 tojás.

Elkészítése:
Először a tölteléket készítettem el. A mákot a cukorral és kevés tejjel rövid ideig főztem. Hagytam hűlni, majd belereszeltem a citrom héját és belekevertem a szilvalekvárt.
Az élesztőt felfuttattam a tejben, hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz, és rétes keménységű tésztát gyúrtam belőle. 
Kelesztés nélkül 6 felé osztottam. Mindegyik részből kerek lapot sodortam, amiket csillag alakban 8 felé vágtam. Mindegyik kis háromszögre egy-egy kiskanállal tettem a lekváros mákból, majd felsodortam kifli formájúra. 
Tepsibe tettem, megkentem tojással, és előmelegített sütőben megsütöttem. Még melegen megszórtam porcukorral.





14 megjegyzés:

  1. Csodálatosan néz ki! Áldott húsvétot kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nektek is hasonlóan szép húsvétot!

      Törlés
  2. Nagyon kívánatosak ebben a csinos kis kosárkában. Áldott, békés Húsvétot, jó egészséget kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Nea, nektek is áldott húsvétot!

      Törlés
  3. Nagyon finomat sütöttél. Kellemes húsvétot kívánok neked és az egész családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani, köszönjük szépen, nektek is hasonlóan szép húsvétot!

      Törlés
  4. Nagyon látványos és finom sütit készítettél. Imádom a szilvalekvárt, ezt is szeretném-
    Áldott húsvéti ünnepeket kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Lívia, nektek is boldog húsvétot!

      Törlés
  5. Szépek lettek a kiflik, jó sok mákkal ahogy szeretem. :)
    Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok nektek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nektek is áldott húsvétot!

      Törlés
  6. Igazi összmunka, ez is a család lényege. Áldott, egészségben gazdag ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, nektek is hasonlóan szép ünnepet, ami még vissza van belőle...

      Törlés
  7. Ahhoz későn jöttem, hogy boldog húsvétot kívánjak, de a kifliket azért megdicsérem! :-) Szépek, akárcsak a terítő és a tojások!

    VálaszTörlés