2020. április 14., kedd

Húsvéti göngyölt csirkemell


A göngyölt csirkemell krumplipürével és egy pohár vörösborral tálalva....


Az idei húsvét kicsit más volt, mint amit éveken keresztül megszoktunk és szerettünk. Nem találkoztunk rokonokkal, nem voltak vendégek, mi sem mentünk senkihez.
De enni ettünk sok finomságot, volt sonka, tojás, torma, ez a finom göngyölt csirkemell, volt levesünk és többféle édességünk is, amit egy kis sziklamászással - ami nem volt mindig a legkönnyebb - próbáltunk ledolgozni....

Ennek az ízletes húsvéti jellegű hústekercsnek az alapreceptjét az "Ízőrzők" csákvári epizódjában láttam, innen jött az ötlet. Ott Dohányos-házi göngyölt hús néven szerepelt, ha valaki meg szeretné nézni az eredeti receptet.

Hozzávalók, nálam: 4 szelet csirkemell, 4 szelet húsvéti sonka, 1 főtt tojás, 2 savanyú uborka, 4 szélesebb szelet lángolt kolbász, 2 kiskanál ecetes torma, só, bors, őrölt köménymag, szárnyasokhoz való fűszerkeverék, 1 nagyobb hagyma, kevés zsír vagy olaj, 1 kiskanál piros paprika, 1 paradicsom, 1 szelet kápia paprika, 1-2 újhagymalevél, 1-2 evőkanál tejföl és 1 evőkanál liszt.

Elkészítése:
A hússzeleteket kiklopfoltam, sóztam, fűszereztem. Mindegyikre tettem egy szelet sonkát, negyed főtt tojást, egy szelet kolbászt, fél savanyú uborkát és egy kis ecetes tormát. Feltekertem, hústűvel és fokvájóval rögzítettem.
Az apróra vágott hagymát kevés olajon megdinszteltem, megszórtam piros paprikával, felengedtem vízzel, és beletettem a tekercseket. Adtam még hozzá egy két koktélparadicsomot, egy szelet kis kockákra vágott kápia paprikát és egy-két feldarabolt zöldhagyma levelet. Így főztem készre, kb, 45 perc alatt. Ekkor tejföl és liszt keverékével behabartam.
Mellé krumplipürét tálaltam.

A hússzeletek előkészítése...


A főzés kezdete....


Behabarva



És egy kis ízelítő a kirándulásainkból.... 
A Zajnát-hegyekből, mely már fent is van a "Pilisjárók" blogomon. Ha érdekel, nézzétek meg a többi képünket is, ITT



A Sas-szikla velem


A "Bástya-szikla" oldalról nézve, a férjemmel....

...és velem, másik oldaláról nézve...

Kilátás a Sólyom-szikláról




A másik kirándulásunk, az Epöli-kősziklánál. Ezek a képek majd csak ezután lesznek láthatóak a "Pilisjárók" blogomon, most csak ennyi kedvcsinálónak.....

Tavaszi héricsek, amiből itt rengetek nyílt

Kettecskén 😊

Kilátás a szikláktól...



Egy magányos fürtös gyöngyike

Pihenő

A Kőszikla lentről nézve



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a göngyölt husid ! A kirándulási fotóitok csodásak.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta ez a göngyölt csirkemell, finom húsvéti fogás. :)
    Gyönyörű helyeken kirándultatok, öröm nézni a képeket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Iza! Mindig igyekszem valami újat főzni, és szeretünk új helyekre is elmenni kirándulni, de itt a közelben ez már nagyon nehéz :-)

      Törlés
  3. Nagyon finom és látványos göngyölt husit készítettél. A kirándulásotok fotói is nagyon szépek. Öröm látni a terészet újra éledését.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lívia, köszönjük szépen! Finom volt a husi is, és a kirándulásaink is nagyon jól teltek :-)

      Törlés
  4. Mennyi finomsággal töltötted meg a csirkemellet! Csakis finom lehet!
    A kirándulás képei is csodásak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Vanilin, nagyon finom volt. És jó volt kicsit kimozdulni az egész heti bezártság után, főleg ilyen szép helyekre...

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki a göngyölt csirkemell, tele minden színes finomsággal!
    A kirándulásokon készült fotók is szépek. Mi legtöbbször csak itt a közelben mászkálunk, pedig annyi szép hely van fél-egy óra autózásra. No, majd sorra bejárjuk őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda! Finom volt, az eredeti sertéshúsból készült, nekem csak ez volt itthon :-)
      Mi a legtöbbször kicsit messzebb megyünk kirándulni, mindig autóba kell ülnünk, a Bugai-hegyektől a Gerecséig....

      Törlés