2020. április 6., hétfő

Mini márványkuglófok


A kuglófok csokoládéval meglocsolva

És közelebbről....


Reggelire vajjal és lekvárral megkenve, egy bögre tejjel

Reggelire sokszor eszünk kalácsot, a szeletek tetején vajjal és lekvárral, egy bögre tejjel vagy kakaóval. Általában bolti kalácsot veszünk, mert az sokáig eláll, de néha én sütök. Most én voltam a soros, és még friss élesztőm is volt hozzá... 😊

Hozzávalók 3 db-hoz: 25 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 4 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 2 tojássárgája, 4 dkg margarin, 1,25 dl tej + ha kell még a dagasztáshoz, fél evőkanál cukrozatlan kakaó, de akár lehet 1 egész kanállal is,
a forma kikenéséhez: bőségesen margarin, liszt
a tetejére: 4-5 dkg dkg étcsoki.

Elkészítése:
A tejben felfuttattam az élesztőt, a lisztben elkevertem a cukrokat, a tojássárgájákat, és könnyen gyúrható tésztát gyúrtam belőle. Ekkor rácsurgattam az olvasztott margarint, megszórtam a kakaóval, és már csak annyira dagasztottam át, hogy a tészta márványos maradjon.
Meleg helyen duplájára kelesztettem, majd alaposan kikent formákba tettem. (Egy olyan sütőformám van, ami 25 x 38 cm-es, és 6 db 10 cm átmérőjű minikuglóf süthető benne, de most csak fél adagot készítettem, 3 db-ot.)
Újabb kelesztés után előmelegített sütőben, kb. 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütöttem.
Mikor kihűltek gőz fölött olvasztott csokoládéval meglocsoltam a tetejét.

A megkelt tészta

A sütőformában

Kisülve



16 megjegyzés:

  1. Csodásan néznek ki a kuglófok! Királyi reggeli vajjal és lekvárral megkenve!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük a kelt tésztákat. Finomak és csodásak ezek a kis mini kuglófok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, mi is nagyon szeretjük a kelt tésztákat, de én inkább csak frissen 😊

      Törlés
  3. Nagyon guszta, jó és praktikus ez a kis forma !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, szeretem ezt a kis formát, könnyebben átsül benne tészta, mint a nagy formákban 😊

      Törlés
  4. Milyen szép a belseje. :)
    Most ebédeltem, viszont ha itt lenne előttem egy ilyen kuglóf, biztos nem tudnék ellenállni neki, muszáj lenne megkóstolni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Iza, szívesen megkínáltalak volna vele.... 😊

      Törlés
  5. Szinte idáig érzem az illatát. Nagyon szép foszlósak lettek. Kellemes ünnepeket, sok finomságot kívánok az ünnepi asztalra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépe kedves Nea, nektek is hasonló szép ünnepet kívánok!

      Törlés
  6. Először is, nagyon jó fotók. :)
    Második megjegyzésem, a csodálkozásom, milyen jó, hogy a tejet meg tudjátok gond nélkül emészteni. Azt olvastam, felnőtt korra elveszítjük azt az enzimet, ami a tej emésztéséhez kell. Valamelyik okos azt is mondta, egyedül az ember issza más emlős tejét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Kincse! Majdnem minden reggel tejet, kakaót iszunk, szerencsére semmi bajt nem csinál.
      Érdekes amit írsz róla, valóban így van, ahogy írod 😊

      Törlés
  7. Nagyon szépek, kívül, belül! Én ritkán sütök kalácsot, pedig van keletje. Húsvétra terveztem, de lemondtam róla, ha nem lesznek vendégek, nem fog elfogyni. Majd ünnepek után, mikor kihevertük a sok finomságot (ami idén nem lesz olyan sok)! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda! Én szeretem a kelt tésztákat, de mindig csak kis adagokat sütök, mert igazán csak frissen szeretjük 😊

      Törlés
  8. Nagyon guszták lettek. Én gyakran sütök kelteket, de kuglófot még sosem. Milyen helyesek ezek a kis sütik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Ani! Finomak a kuglófok, főleg reggelire, evvel-avval megkenve 😊

      Törlés