2020. április 25., szombat

"Sacher torta" poharas desszert





Még húsvétkor készítettem ezt a finom, nem túl édes desszertet, ami teljesen saját kompozíció 😃
Egy csupa csokis nyalánkság, amit tehetünk külön tálkákba, poharakba, vagy egy nagy tálba, és akkor úgy szedünk belőle, mint a somlóiból. A már régen sütött Sacher tortám tésztájának receptjét vettem alapul, csak most desszertes kelyhekbe megálmodva...

Hozzávalók a tésztájához: 2 tojás, 4 dkg étcsokoládé, 7 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 5 dkg vaj, kb. 2 kiskanál cukrozatlan kakaópor, 5 dkg liszt, negyed csomag sütőpor,
a tészta meglocsolásához: rum, házi sárgabaracklekvár,
a pudinghoz: 1 csokoládés pudingpor, 5 evőkanál cukor, 5 dl tej,
a tetejére: tejszínhab (Meggle), dió durvára vágott dió, cukrozott narancshéj, 10 dkg étcsokoládé.

Elkészítése:
Először a tésztát sütöttem meg.
A tojásokat szétválasztottam, külön edényben a sárgáját, és külön a fehérjét. A csokoládét vízgőz felett felolvasztottam. A tisztben elkevertem a sütőport.
A vajat kikevertem a cukorral és a sárgájákkal, majd hozzáöntöttem a már kicsit elhűlt csokoládét és belekevertem a kakaóport. A fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. A lisztet a habbal a csokis masszába kevertem, laza mozdulatokkal.
Kerek, 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kikentem vajjal, megszórtam liszttel, és beleborítottam a masszát. Előmelegített sütőben kb. 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt a tészta kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggattam, majd a tésztadarabokat elosztottam három pohárban és egy üvegtálban. Ezután meglocsoltam rummal, és tettem rá sárgabarack lekvárt.
A pudingot hagyományos módon megfőztem, és azonnal ráöntöttem a tésztára.
Kicsit hagytam hűlni, majd ráhalmoztam a tejszínhabot, amire gőz fölött felolvasztott csokoládét csurgattam. Megszórtam durvára vágott diódarabokkal és - aszalt sárgabarack híján - cukrozott narancshéj csíkokkal, ami szerencsére nagyon jól harmonizált a többi ízzel.

A kiszaggatott tészta a kelyhekben

Meglocsolva rummal és rajta a sárgabarack lekvár

Rajta a megfőzött puding, amit tetszőlegesen tovább lehet
ízesíteni, díszíteni...



10 megjegyzés:

  1. Annyira csábítóak a kelyheid! Ennek nem lehet ellenállni, olyan finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett , ezt jól kitaláltad!

    VálaszTörlés
  3. Ragyogó őtlet ez a változat. Csodás édességet hoztál össze, és nagyon finom is lehetett.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Vanilin, Éva és Lívia, köszönöm szépen, örülök, hogy nektek is tetszik! Nagyon finom volt, próbáljátok ki 😃

    VálaszTörlés
  5. Szeretem a Sacher tortát, így biztos ez a kehely is a kedvemre való lenne. Tetszik, nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. Hú, de jól néz ki. És neked a vonalaidra sem kell vigyáznod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! A vonalaimra sajnos nekem is kell vigyáznom 😃

      Törlés
  7. Minden földi jó benne van ezekben a csodás kelyhekben. Isteni így, pohárdesszert formájában.

    VálaszTörlés