2020. március 3., kedd

Édes-savanyú csirkemell Dawtona mártással






Már három hónapja is megvan, hogy főztem ezt a kínai ebédet. Van is egy édes-savanyú csirkemell és egy kínai sertésétel a blogomon, de ez most másfajta szósszal készült. S mivel nagyon finom volt ez a lengyel mártás, és a képek is tetszettek 😊, gondoltam felkerülhetnének. Aztán múltak a hetek, hónapok, és el is felejtettem, hogy itt várakozik ez a finom pikáns csirkemell, de a napokban megláttam Gerdinél az ő kínaiját, így eszembe jutott az enyém is....

Hozzávalók: 30 dkg csirkemell, 1-2 evőkanál szójaszósz, 1 üveg 550 grammos Dawtona édes-savanyú mártás, 1-2 kanál olaj, 2 nagyobb hagyma vagy egy fél póré, pár darab szárított fülfa gomba, 1 sárgarépa, 1 fél kápia paprika, kb. 8-10 savanyított gyöngyhagyma és 2 minikukorica, 1 kiskanál őrölt gyömbér, ízlés szerint kínai fűszerkeverék (gyömbér, koriander, mustármag, feketebors, kurkuma, őrölt paprika, kömény, fahéj, római kömény, szegfűszeg, chili őrölt keveréke) és kínai ötfűszer keverék (csillagánizs, szecsuáni bors vagy chili, szegfűszeg, édeskömény és fahéj őrölt keveréke), ízlés szerint csilipaprika, por vagy sózott darált formában, 1-2 kiskanál méz, és ha szükséges a besűrítéshez 1-2 kanál kukoricakeményítő.

Elkészítése:
A húst csíkokra, illetve kis darabokra összevágtam, meglocsoltam szójaszósszal, megszórtam gyömbérrel, az ötfűszer- és a kínai fűszerkeverékkel. Összekevertem, és állni hagytam fél órát.
A fülfagombát is keskeny csíkokra összevágtam, vízbe beáztattam, ezt is fél óráig hagytam állni.
Vok serpenyőben felforrósítottam az olajat, majd benne nagy lángon megpirítottam a húst.
Ezután hozzáadtam a felszeletelt hagymát, a csíkokra vágott sárgarépát és a kockákra vágott kápiát, ezekkel együtt is pirítottam még, majd kevés vízzel felhígítottam. Beletettem a gombát, a mézet, majd fedő alatt rövid ideig pároltam. Ekkor hozzáadtam az üveges szószt, a félbe-negyedbe vágott gyöngyhagymát és a felszeletelt minikukoricát. Megkóstoltam hogy elég sós-e, illetve a fűszerekből kell-e még bele, és valamennyi erős paprikát is adtam hozzá.
Egy-két kanál kukoricakeményítővel besűrítettem, még egyszer hagytam hogy forrjon egyet, s már lehetett is tálalni a párolt rizzsel. Pálcikákkal, kis kínai tálkákból szoktuk enni, amiben alul a rizs, rajta a finom szaftos, zöldséges hús.

A kétféle fűszerkeveréket is ajánlott otthon készíteni, hisz semmi olyat nem tartalmaz, amit nálunk nem lehet megvásárolni.
Bár mindegyiket tartalmazza a mártás, de aki szeretné, még gazdagíthatja ananásszal, babbuszrüggyel és szójababcsírával. A kínaiak általában sok zöldséget, köretet készítenek a húsokhoz, általában 1:3 a hús-zöldségek aránya.
És aki szeretné, a mártást is megcsinálhatja otthon, én is készítettem már.

A hosszú leírástól pedig nem kell megijedni, mert könnyen és gyorsan elkészíthető, és nagyon-nagyon finom! 😋


12 megjegyzés:

  1. Nagyon meggyőző és csodás a tálalás is. Hasonló készlete volt anyukámnak is. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, mi nagyon szeretjük a kínait, és ezt a készletet is, főleg amikor még tele vannak 😊

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Élek-halok az édes-savanyú ízekért. A sok finom illatos fűszer és a roppanós zödségek párosa számomra felülmúlhatatlan. Minden nap meg tudnám enni. Főleg, ha ilyen gusztán van tálalva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, mi is nagyon szeretjük, hétvégére is hasonlót tervezek 😊

      Törlés
  4. Már megint egy új recept! Gyönyörű képek! Csodás, ínycsiklandó látvány.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! A kínai alaprecept hasonló, de valóban egy kicsit mindig más lesz az íze, attól függően, hogy milyen zöldségek kerülnek bele, és hogy mennyi a fűszerekből 😊 De mindig nagyon finom!

      Törlés
  5. Nagyon guszta, gyönyörű tálalással készült étel. Sajnos én nem ehetek erős ételeket, ennyire sokféle erős fűszerekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Sajnálom, hogy nem ehetsz erőset, én nagyon szenvednék, ha eltiltanának tőle...

      Törlés
  6. Nekem is tetszenek a fotók! :-) Meg az étel is. Jó fűszeres és gazdag. Valóban egyszerű, a sok hozzávaló és hosszú leírás ellenére. És nagyon finom! :-)
    Köszönöm a linket! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, örülök, hogy neked is tetszik 😊

      Törlés