2020. március 18., szerda

Egybefasírt paprikás törtkrumplival




A megszokott egyszerű fasírt-krumpli egytálételt kicsit változatosabbá és ízletesebbé tettem  a paprikás törtkrumplival, a zsíron ropogósra sütött egybe fasírttal és az Édesapám által tavaly nyáron eltett finom savanyú erőspaprikával....

Hozzávalók a fasírthoz: 30 dkg darált hús (nálam most pulykahús), 1 tojás, egy-másfél zsemle, só, őrölt bors, törött paprika, őrölt kömény és majoránna ízlés szerint, 2 gerezd fokhagyma,
a paprikás törtkrumplihoz: 5-6 szem krumpli, 2 nagyobb hagyma, só, törött paprika, zsír.

Elkészítése:
Először a zsemlét áztattam be, majd jól kinyomkodtam, közben a hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem.
A darált húshoz kevertem a kinyomkodott zsemlét, a hagymát, a zúzott fokhagymát, a nyers tojást és a fűszereket. Egy hosszúkás formát kibéleltem sütőpapírral, a húsmasszát belesimítottam.
Tetejét zsemlemorzsa híján kukoricaliszttel szórtam meg, és meglocsoltam egy kevés olajjal, hogy ne legyen olyan száraz. Sütőbe tettem, és készre sütöttem.

A hagymás krumplihoz a krumplikat héjában megfőztem, majd meghámoztam, felszeleteltem és enyhén összenyomkodtam úgy, hogy darabkák is maradjanak benne.
A hagymát összeaprítottam, egy serpenyőben zsírban megdinszteltem, megszórtam piros paprikával és hozzáadtam az összetört krumplit. Megsóztam, és kicsit pirítottam még.

A fasírtot felszeleteltem, és a szeletek mindkét oldalát kevés zsíron szintén pirítottam még, amitől finom ropogósak lettek. A hagymás krumplival és savanyított paprikával tálaltam.




14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, látványosan tálalt és finom étel. Én gyakran készítek tört paprikás és hagymás krumplit például a krumplis tésztához vagy köretnek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom is ez a köret, egész más íze van, mint a hagyományos hagymás krumplinak 😊

      Törlés
  2. Meglepően egyszerű összetételű kaját állítottál össze. :)
    Először azt gondoltam, paprikáskrumpliból fogod készíteni a tört krumplit.
    A fasírtot én is szoktam egybe sütni, kolbászhúsból, amit készen lehet kapni a hentesnél. Újra melegítésnél szoktam átsütni kevés zsíron, mert valóban finomabb a ropogós része.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kincse! Kárpátalján ettünk először ilyen krumplit, azóta néha én is elkészítem 😊

      Törlés
  3. Fantasztikusan néz ki ismét. :-)

    VálaszTörlés
  4. Valóban fantasztikusat alkottál. Nagyon szeretem ezt a krumplit, bátran próbáljátok ki.

    VálaszTörlés
  5. Mi móringnak hívjuk ezt a krumplit. Régi étel, anyósomtól tanultam. Rég is készült. Jó ötletet adtál.Szép a tálalás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani! Most megint tanultam valamit, mert ezt az elnevezését még nem hallottam.

      Törlés
  6. Nagyon fini lehet így a krumpli, én paprika nélkül szoktam készíteni, de majd így is kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verus! Általában én is paprika nélkül készítem, de néha így is 😊

      Törlés
  7. De jól néz ki! Mi rántott krumplinak hívjuk a hasonlóan készült krumplit. Szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda, biztos az is nagyon finom 😊

      Törlés