2013. június 27., csütörtök

Bacon szalonnás csavart tészta



Egy kedves ismerősömtől kaptam a receptet, és rögtön megtetszett. Már akkor tudtam, hogy ezt hamarosan ki fogom próbálni. Nagyon finom, könnyű ropogtatni való lett belőle. Mikor kisült, azonnal tálaltam, és rövid idő alatt el is tűnt mind egy szálig.

Hozzávalók 15 db-hoz: 40 dkg fagyasztott leveles tészta, mustár, reszelt sajt, 15 csík bacon szalonna, tojás, szezámmag és/vagy lenmag.

Elkészítése:
Olyan tésztát vettem, ami három különálló lapot tartalmazott. A lapokat egyenként kinyújtottam, akkorára hogy mindegyiken 5-5 bacon elférjen. Először vékonyan átkentem a tésztát mustárral, majd egy réteg durvára reszelt sajtot is szórtam rá.
Ekkor egymástól néhány mm-re ráfektettem a bacon szalonnákat, majd köztük szétvágtam. A két végét megfogva csavartam néhányat a csí­kokon. Megkentem tojással és megszórtam szezámmaggal és lenmaggal. Sütőpapí­ros tepsire fektetve 10-15 perc alatt megsütöttem.

Az első kisodort tészta, megkenve mustárral és megszórva reszelt sajttal

Az egyik tésztalap, ráfektetve a szalonna, és köztük szétvágva

A tekercsek a tepsiben

És már az asztalon



7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták a csavarjaid, ezt a férjem is nagyon díjazná!

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem is nagyon tetszik! De fincsi lehet, máris beindult a fantáziám, hogyan lehetne tovább ragozni:-) Persze így is tökéletes!

    VálaszTörlés
  3. Isteni, egyszer én is készítettem hasonlót hagymával:)

    VálaszTörlés
  4. Csoda guszták, és milyen jó, hogy leveles tésztából készül, így sokkal egyszerűbb! :) Nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi mindenkinek!
    Kati, hagymával is nagyon finom lehet, és biztosan lehetne még fokozni az ízeket, ezzel-azzal, de így is fincsi volt :)

    VálaszTörlés
  6. Megmodndom oszinten ugyanezt legeloszor keszitettem pizza tesztabol tobb mint 15 eve, de leveles tesztabol meg praktikusabb.

    Nagyon guszta es finom lett a tied, most ujra megkivantam!

    VálaszTörlés