2012. augusztus 8., szerda

Pirított borjúmáj zöldborsóval



Még nagyon régen, egy telkibányai nyaralás alkalmával kaptunk a panzióban ily módon elkészített májat, azóta mindig így csinálom én is, mert akkor az nagyon ízlett.

Hozzávalók a pirított májhoz: szükség szerinti mennyiségű borjúmáj, kb 50 dkg-hoz 1-2 nagy fej hagyma, őrölt bors, olaj, majoránna bőségesen, kevés törött paprika, kb. egy maroknyi borsó, egy-két kiskanál sűrített paradicsom, ha szükséges 1 kiskanál étkezési keményítő,
a körethez: krumpli.

Elkészítése:
A májat szeletelés előtt egy kis időre mélyhűtőbe tettem, mert jól lehűtve sokkal könnyebben lehet szép csíkokra vágni. Az apróra vágott hagymát az olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a májat, és közepes-erős lángon, állandó keverés mellett kb. 10 percig pirítottam. Ekkor megszórtam borssal, majoránnával és kevés paprikával, hozzáadtam egy kis vizet, és fedővel lefedve még jó 20 percig így főztem, hogy kellően megpuhuljon. Ezután hozzákevertem a paradicsompürét, még egy kis vizet adtam hozzá, hogy legyen szaftja is, és a keményítővel besűrítettem.
Közben a borsót kevés sós vízben kis olajjal megpároltam, és a kész májhoz kevertem. Csak a tányéron sóztuk.
Köretnek natúr, héjában főtt krumplit tálaltam mellé.

 
A félig fagyasztott máj darabolása



6 megjegyzés:

  1. Ez valami nagyon finom lehet így együtt, guszta! Májat és a borsót is nagyon szeretem! Talán egyszer csirkemájat készítettem borsóval az is nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  2. Kati aranyoska, nagyon de nagyon meghatott hogy voltál Erdélyben, és meglátogattad a déd, déd rokonom sirját. Nagymámnak az összes rokonsága Erdélyben él, neki 12 testvére volt, ő volt a leg-idősebb, és talán még fele mindig él. Sajnos én soha sem tutottam el Erdélyben látogatni, és talán csak egy-két unokatestvérröl tudok aki kapcsolatot tart a MO-szági rokonokkal.

    Imádom a fiatal borju májat, nagyon gusztán és finoman készitetted el a borsóval, és a szósz nagyon kivánatós is. A krumpli pont jól megy hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Még nem ettem így borjúmájat, de nagyon finom lehet a borsóval:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó recept, így első olvasásra tudom, hogy nekem nagyon ízlene.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon finom lehet, önmagában szoktam készíteni májat, így, paradicsomosan és borsósan még nem próbáltam, de tetszik! :)

    VálaszTörlés