2012. augusztus 11., szombat

Töltött cukkini Torockói módra



Nemrég jöttünk haza Erdélyből, és még jól emlékszünk arra a finom töltött cukkinire, amit Torockón, a Bitai Panzió kedves háziasszonya, Magdi sütött nekünk. Némi változtatással én is elkészítettem. Annyi különbséggel, hogy a töltelékbe is kevertem kaprot - mivel nagyon szeretjük -, és mindegyik cukkini darab tetejére is tettem egy-egy szelet paradicsomot.

Hozzávalók a saját változatomhoz:  egy kb. 70-75 dkg-os cukkinihez 20 dkg darált sertéshús, 2,5-3  evőkanál rizs, 1 fej hagyma, só, bors, egy kevés törött paprika és csombor, olaj, kapor, paradicsom, tejföl, sajt.

Elkészítése:
A hagymát apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem, hozzáadtam a húst, rövid ideig még együtt pirítottam, majd sóztam, borsoztam, megszórtam kevés paprikával és csomborral, felöntöttem egy kis vízzel, és készre pároltam.
A rizst is külön megpároltam, majd mikor mindkettő elkészült, összekevertem és megszórtam kevés apróra vágott kaporral.
Közben a cukkinit meghámoztam, feldaraboltam hat felé, kb. 5 cm-es darabokra, belsejét kivájtam és jól besóztam. Egy tűzálló tálat kikentem kevés olajjal, beleállítottam a cukkini darabokat és megtöltöttem a töltelékkel. A töltelékek tetejére is szórtam még egy kis kaprot, mindegyikre tettem egy-egy vékony szelet paradicsomot, és megkentem tejföllel.
A cukkiniből kivájt darabokat is mellészórhatjuk, az enyémben már nagy magok voltam, így nem tettem hozzá. A tál aljára kis vizet öntöttem, fóliával lefedtem és sütőbe tettem. Közben egy-kétszer megnéztem, az elfőtt vizet pótoltam, és saját levével meglocsoltam a darabokat.
Mikor a cukkini már majdnem megpuhult, levettem róla a fóliát, mindegyik darabra bőségesen tettem reszelt sajtot, közéjük pedig egy-két feldarabolt paradicsomot. Visszatettem a sütőbe, és addig sütöttem még, amíg a sajt szépen megpirult, közben a paradicsomok is megpárolódtak mellette.
Kaporral és friss paradicsomszelettel tálaltam.
Nagyon finom, könnyű nyári eledel, ebédre vagy vacsorára.

A kivájt cukkini darabok

Már megtöltve....

....és tetején a paradicsommal és tejföllel



6 megjegyzés:

  1. Hó de guszták, nagyon megkívántam most:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, biztos finom volt!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon guszta, biztosan nagyon finom ízű! :) Újabb remek elkészítési módja a cukkininek! :)

    VálaszTörlés
  4. Volósággal csorog a nyálam...nagyon, de nagyon guszta, és isteni finomság ez a töltött zucchini...cukkini!
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, ebédre jöhetne hozzám, szívesen elfogyasztanék belőle egyet-kettőt. :P

    VálaszTörlés
  6. Köszi mindnyájatoknak! Valóban finom volt. Már Torockón is nagyon ízlett, és már akkor eldöntöttem, hogy itthon én is meg fogom csinálni :)

    VálaszTörlés