2012. augusztus 15., szerda

Rakott bab



Csak egy kétszemélyes adagot készítettem, ezért lett ilyen kis lapos, mint egy lepény, de ezáltal jól átsült az egész. Finom, könnyű nyári ebéd lett belőle.

Hozzávalók a fenti mennyiséghez: 50 dkg zöld hüvelyű zöldbab, 15 dkg darált sertéshús, 1 közepes hagyma, só, bors, törött paprika, ízlés szerint egy kiskanál paradicsompüré, nálam házi milánói szósz, töltelékekhez való fűszerkeverék, olaj, kevés zsemlemorzsa, egy kis doboz tejföl, egy tojássárgája,
a tetejére: sima vagy füstölt sajt.

Elkészítése:
A babot megtisztítottam, feldaraboltam, sós vízben majdnem készre főztem, majd leszűrtem.
A hagymát apróra vágtam, kis olajon megdinszteltem, hozzáadtam a húst, fehéredésik pirítottam, sóztam, fűszereztem, felengedtem kevés vízzel, elkevertem benne a paradicsomos szószt, és fedő alatt készre pároltam.
Egy kisebb jénai tálat kikentem olajjal, az aljára tettem a bab felét, rá a húst, majd erre jött a bab megmaradt része. Szórhatunk a rétegek közé kevés zsemlemorzsát is. A tejfölben elkevertem a tojássárgáját, sóztam, borsoztam, és elsimítottam a bab tetején. Megszórtam zsemlemorzsával és fólia nélkül sütőbe tettem. Kb. 15-20 perc múlva ráreszeltem a füstölt sajtot, majd visszatettem a sütőbe, nagyjából ugyanennyi időre, addigra a sajt megolvadt és kissé megpirult rajta.

A tál alján a zöldbab, erre kerül a hús, majd ismét a zöldbab

A tetejére kenjük a tejfölt, megszórva zsemlemorzsával

A készre sült bab



6 megjegyzés:



  1. Éva küldte:

    Nagyon gusztusos a készre sült
    zöldbab. Jó étvágyat hozzá!
    Gondolom már megvolt!

    VálaszTörlés
  2. Annyira nem szeretem a babot, de a tiéd guszta lett!

    VálaszTörlés
  3. Köszi mindhármótoknak! Én nagyon szeretem a zöldbabot, levesnek, főzeléknek is, és köretként is....

    VálaszTörlés
  4. Én ugyanezt készitettem a cukkinivel, most megfogom próbálni a zöld babbal is...igazán finom!

    VálaszTörlés
  5. Finom lehet nagyon, nálunk is díjazná a család, hiszen könnyed, zöldséges, de azért husi is van benne! :)

    VálaszTörlés