2012. augusztus 23., csütörtök

Ecetes szilva



Hozzávalók: érett, de nem puha magvaváló szilva, néhány szem szegfűszeg és egy-két darabka fahéj, 
a léhez az arány: 1 liter vízhez 20 dkg cukor (vagy ízlés szerint kicsit több is lehet), 2 dl 10% ecet, 1 mokkáskanál borkősav (mely tartósít, valamint segíti megőrizni a gyümölcs eredeti színét és zamatát, a savanyúság kemény és ropogós marad tőle),
az tetejére: szalicil.

Elkészítése:
A szilvát megmostam, kettévágtam, kimagoztam (így kiküszöbölhető az esetleges beteg gyümölcs és ezáltal több is fér egy üvegbe), és az üvegekbe tettem. A vizet a cukorral, az ecettel, a borkősavval, néhány szem szegfűszeggel és fahéjdarabkával jól felforraltam, és még forrón a szilvára öntöttem úgy, hogy a fűszereket arányosan elosztottam az üvegekben. Tetejükre 1-2 késhegynyi szalicilt tettem, jól rácsavartam a fém tetőt, és már készen is volt.

Az üvegek megtöltése

Az egyik kis üveg - másnapra már ilyen szépen
 "megpirult" a szilva és a leve is

A télen kibontott szilva, ami nagyon finom lett.......



7 megjegyzés:

  1. Finom bizony, és nálad is nagyon guszta lett! :) Anyukám szokott készíteni, én kifejezettem szeretem! :)

    VálaszTörlés
  2. Még nem is hallottam eddig ilyenről:)

    VálaszTörlés
  3. Én még ilyen különleges ecet szilvát nem ettem, nem is hallottam róla...talán olyan uborkás ize lehetne?

    VálaszTörlés
  4. Játék van nálam, szívesen látlak:http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/08/nyarbucsuztato-lancjatek.html

    VálaszTörlés
  5. Köszi szépen, hogy milyen lesz az íze, nem tudom, mert még én sem ettem ilyet, és hallani is csak most hallottam róla :)
    Kati kösz, majd benézek hozzád.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lesz meglátod. Gyerekkori emlékeket ébreszt fel, a Nagymamám tálalt fel ilyent a téli disznó vágáskor.Köszönöm a receptet, azt hiszem egy néhány üveg az én kamrapolcomra is.

    VálaszTörlés
  7. Kösz Judit, már nagyon várom a telet :)

    VálaszTörlés