2023. december 2., szombat

Fügelikőr - Advent első vasárnapjára


A likőr készen, tálalva...



Az idei Adventi koszorúnk, alatta a kedvenc téli asztalterítőm, amit Anyukám hímezett...



Már hagyománnyá vált nálam, hogy minden éveben Advent vasárnapjaira egy-egy újabb süteménnyel lepem meg a családot. Idén, rendhagyó módon nem egy édességgel készültem, hanem egy finom, zamatos, édes gyümölcsös likőrrel. 
Már összeállítottuk a koszorúnkat is, és vasárnap előestéjén meggyújtottuk az első gyertyát....
 
Még október elején áztattam be pálinkába pár szem félbevágott friss fügét, mikor otthon jártunk Apukámnál Mözsön. Eltelt 2 hónap, így eljött az idő, hogy megnézzük, mi lett belőle 🙂...

Hozzávalók: 6-7 db friss füge, kb. 2,8-3 dl finomabb ízű pálinka, ízlés szerint fűszerek (csillagánizs, szegfűszeg, fahéj), 3 dkg vaníliás kristálycukor, 1 dl víz.

Elkészítése:
A fügéket félbe, negyedbe feldaraboltam, megtöltöttem vele egy üveget, adtam hozzá pár szem fűszert, és felöntöttem pálinkával.
Így ázott 2 hónapig, amit néha megnéztem, megrázogattam.
Most lefejtettem, apró lyukú szűrőn leszűrtem, a gyümölcsöket is kinyomkodtam, mert jól teleszívták magukat a pálinkával.
A cukrot a vízzel felforraltam, és amikor kihűlt a pálinkához adtam.
Egy-két napig lehet állni hagyni, hogy összeérjenek az ízek, de azonnal is fogyasztható már. Egészségünkre!


Október 1-én, amikor a fügéket "beáztattuk" a pálinkába.....

....és december 1-én, mielőtt leszűrtem a pálinkát



20 megjegyzés:

  1. Meghitt Advent első vasárnapot kívánok nektek Katikám. Nagyon finom lehet a fügelikőr, szép a színe, és a tálalás gyönyörű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, nektek is viszont kívánjuk! Majd koccintunk a ti egészségetekre is!

      Törlés
  2. Milyen jó ötlet, köszönet érte, ezt nem ismertem. Van hozzávalóm, (=fügefa) jövőre ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, eddig italfélét csak bort készítettünk belőle, vagyis azt is Apukám. Idén egy őszi hazalátogatás alkalmával "áztattam be" pálinkával a még termett fügékből. Finom lett, neked is majd sok sikert hozzá!

      Törlés
  3. Milyen gyönyörűséges színe van és remekek a fázisfotók! Jövőre én sem hagyom ki. Egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom lett, jövőre majd te is készítsd el, szívből ajánlom.

      Törlés
  4. De hangulatos fotókat készítettél erről a finom itókáról! Egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Melinda, majd iszunk belőle a ti egészségetekre is!

      Törlés
  5. Nagyon szép színe van biztos nagyon finom lett! Egészségetekre !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Éva, neked is egészségedre!

      Törlés
  6. Nagyon szép színe lett. Akkor most már én is leszűröm az enyémet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, és kíváncsian várom a tiédet! 🙂

      Törlés
  7. És a háttérkép is gyönyörű. Már nagyon vártam.

    VálaszTörlés
  8. A fügét magában is nagyon szeretem, de így lépett még egy szintet. A látvány magáért beszél.

    VálaszTörlés
  9. Katalin! Nekem zselés lett. Az is, amit csak vodkával öntöttem fel. Férjem szerint sok fügét tettem bele, de te is megpakoltad. Mit lehet tenni? http://korsocska.blogspot.com/2023/10/fuge-alkohollal.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom Ani! Egy kicsit nekem is zselés lett, de csak az alja. Ami a képen látszik, annyi lett belőle, a cukros víz hozzáadása után. A zselével szerintem semmit nem lehet tenni, esetleg megenni 🙂.
      De azért nem lett az egész zselés, ugye? Valamennyit gondolom tudtál róla leönteni.
      Talán túl érettek voltak a fügék?

      Törlés
  10. Egészségetekre!
    Sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés