2023. december 20., szerda

Szilvalekváros mézes puszedli




Mindegyik puszedli díszítése más, egyedi....




Kettétörve


Sebesen közeledik a Karácsony, minden nap készül egy-egy süti az ünnepekre, amit aztán este már meg is dézsmálunk, de hát kel ellenőrizni, hogy jó lesz-e 😋. Eddig még mindegyik finom volt....
Mára egy finom puha mézes puszedlit kínálok, amit szilvalekvárral töltöttem meg, a tetejét pedig finomságokkal raktam tele.
Alapreceptje Lajos Maritól származik, amit már több mint 10 éve minden évben megsütök, hol így, hogy úgy, változtatva a tormáját, alakját és a rajta lévő díszítést. Most szilvalekvárral töltöttem meg a puszedliket, amitől finom szaftos, puha marad.

Hozzávalók a tésztához: 25 dkg finomliszt, 12 dkg cukor, 8 dkg méz, 8 dkg vaj, 1 evőkanál mézeskalácsfűszer-keverék, 1 tojás, 1-2 evőkanál citromlé, 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 
tölteléknek: sűrűbb szilvalekvár,
a teteje megkenéséhez: 1 tojás,
a teteje díszítéséhez: földimogyoró, mandula, mazsola,  birsalmasajt, cukrozott citrushéjat, csokicsepp, de ezen kívül lehet aszalt sárgabarack, aszalt vörös áfonya, héjnélküli tökmag, kandírozott gyömbér....

Elkészítése:
A mézet a vajjal felforrósítottam. A cukrot kikevertem a tojással és 1-2 evőkanál citromlével, majd hozzáadtam a már langyos mézes keverékhez. 
Apránként hozzákevertem a lisztet, a benne elkevert szódabikarbónával, és a fűszereket.
Hideg helyen pihentettem egy éjszakát. 
Ekkor kinyújtottam, kerek lapokat szaggattam ki belőle, közepükbe egy-egy csapot kiskanál szilvalekvárt tettem, melyet körbecsomagoltam a tésztával, vagyis gombócot formáztam belőle. Megkentem őket tojással, és a tetejüket kidíszítettem a finomságokkal.
Előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt kisültek. Mikor kihűltek fémdobozba tettem, így sokáig eláll, és puha marad, míg el nem fogy.


A tészta kiszaggatása és töltése

A kidíszített puszedlik a tepsiben, sütésre várva....


Kisült az első adag



Végezetül szeretném megmutatni a legújabb kézimunkámat, mely a napokban készült el, és az új blogomon is látható már, ITT.

A fotózás sajnos nem sikerült a legjobban, mert akárhonnan fényképeztük, mindenhonnan beletükröződött valami. Ez látszik is a kép jobb felső sarkában, sajnos. Még akkor kellett volna megörökíteni, amikor még nem volt előtte az üveg, de aztán már nem akartuk még egyszer szétszedni....



14 megjegyzés:

  1. Nagyo szép a kersztszemes és a puszddlik is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, finomak lettek a puszedlik. A kép is jól sikerült - szerintünk -, sokat is dolgoztam vele.

      Törlés
  2. Nagyon csinosak a puszedlik, a szilvalekvár meg még több finom ízt ad hozzá. Gyönyörű a kézimunka, olyan szívmelengető hangulata van. Szeretetben, békességben eltöltött kellemes Karácsoyi Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea! Örülök, hogy tetszik a kép, nekem is nagyon megtetszett, mikor megláttam, rögtön tudtam, hogy ezt nekem is meg kell csinálni 😀. Nektek is kellemes, békés karácsonyt kívánok!

      Törlés
  3. Nagyon finomak lehetnek a puszedlik, tetszik az egyediségük. Gratulálok, gyönyörű a kézimunkád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Éva, örülök hogy neked is, és sokaknak tetszik a kép! A puszedlik kidíszítésében a férjem is segített, közös munka volt. Sütés előtt még jobban tetszettek, aztán sütés után ahogy nőttek, dagadtak, kissé elment a minták formája 😀. De így is meg vagyok elégedve velük, finom puhák....

      Törlés
  4. Nagyon szép minden. A kép békességet áraszt. Áldott ünnepeket! Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, nektek is áldott karácsonyt kívánok!

      Törlés
  5. Kellemes ünnepeket kívánok én is nektek!!!!

    VálaszTörlés
  6. Csak azt szeretném tudni, nálatok hány óra egy nap ? Annyi szépséget alkotsz, hogy bele se férne nekem egy napomba...Ezúton kívánok békés, kellemes karácsonyt és boldog új évet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Mari! Sajnos nálunk is csak 24 órából áll egy nap, és még pihenni is kell néha 😀. Neked és családodnak én is boldog, békés karácsonyt kívánok!

      Törlés
  7. Szépséges mézesek és kézimunka, csodálom az ügyességed újra és újra! :-)

    VálaszTörlés