2023. december 6., szerda

Fahéjas pörkölt dió - nemcsak Mikulásra







 
Elérkezett december 6-a,  eljött a Mikulás 😀...

Gondoltam készítek valami finom nassolni valót. Aztán eszembe jutott, hogy fahéjas mandulát már csináltam régebben, most ennek mintájára elkészítettem dióból.
Finom ropogtatni való lett belőle!

Hozzávalók: dió, cukor, vaníliás cukor, őrölt fahéj.

Elkészítése:
A diót először egy teflon serpenyőben, kis lángon, sűrű megkevergetve megpirítottam, vigyázva, nehogy megégjen. Mikor kihűlt viszonylag könnyen le lehet dörzsölni, kapargatni a vékony barna héját.
Ezután elkészítettem a szirupot. 
A dió súlyának fele-háromnegyede súlyú kristálycukorban elkevertem a vaníliás cukrot és egy kevés fahéjat. Nekem 8 dkg volt a megtisztított dió, amibe kb. fél kiskanál fahéjat tettem, és 1-2 evőkanál vizet. Ezt felforraltam, egy-két percig főztem, majd beleöntöttem a tisztított diót, jól átkevertem, hogy mindenhol bevonja a diót a cukormáz. 
Utána kiborítottam egy tányérra, elrendeztem a szemeket, hogy ne ragadjanak össze, így hagytam megszáradni, ami hamar bekövetkezett.


A megpörkölt, héjától letisztított dió...

....és már rajta a fahéjas cukros máz



Más....
Volt egy régen, még 2011-ben indított elfekvő blogom, amit most átalakítottam, és a kézműves "alkotásaimat", hímzéseimet, virágaimat töltöm rá, illetve majd fogom a jövőben. Most egyenlőre olyanok kerülnek fel, amik a karácsonyi ünnepekhez kapcsolódnak. 
 
A blog címe, rákattintva elérhető: Hobbi, virágok, kézműves alkotásaim...
 
Most nemrég töltöttem fel rá a hatodik bejegyzésemet, a részben saját, családi készítésű Betlehemünkről
 
Ha van rá időtök, kedvetek, vagyis ha ilyen dolgok érdekelnek, nézzetek be ide is.....





12 megjegyzés:

  1. A dió héjatlanítására láttam egy nagyon jó ötletet, kipróbáltam és működik.
    Abba a hálóba kell betenni a megpörkölt diót, amiben a citromot vesszük, és utána csak néhányszor ide-oda kell rázogatni.
    Gyors, hatásos, ajánlom- Helga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az infót! Van olyan dió, amiről pörkölés után szinte magától lejön a héja, de van olyan is, amit csak késsel kapargatva lehet megszabadítani a barna héjától. Majd megpróbálom.

      Törlés
  2. Igazán finom téli csemegét készítettél, jó elropogtatni jövet-menet. Átnéztem a másik blogodra is, hihetetlen, hogy mennyire sokoldalú vagy. Ezentúl ezt is figyelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea a kedves szavaidat! Szeretek alkotni, ötletem is mindig van, csak megvalósítani vagy nincs időm, vagy nem tudom kivitelezni. De azért igyekszem 🙂....

      Törlés
  3. Jó kis ropogtatnivalót készítettél. És milyen hangulatosan mutatod! Gratulálok az új bloghoz. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Ani, nagyon finom lett! És köszi a gratulációdat is az új blogomhoz!

      Törlés
  4. Nagyon finom csemegével lepted meg a Mikulást! Én grillázst szoktam diógrillázst szoktam csinálni, na azt sem lehet abbahagyni..... Gyönyörű a Betlehemetek, végig néztem az új blogodban a képeket! Gratulálok a kreatív blogodhoz, nagyon szépek a képek, és sok jó ötletet osztottál meg már eddig is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva! A grillázs is nagyon finom, egy-kétszer én is csináltam már, régebben.
      Köszönöm a gratulációdat is, a Betlehemünket már régebben csináltuk, amit minden évben kitesszük a karácsonyfa közelébe. Még van ötletem, hogy miket fogok kitenni az új blogomra, de nagy része majd a jövő évre fog maradni 🙂.

      Törlés
  5. Nagyon finom csemegét készítetté! Új blogodhoz gratulálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, nagyon finom volt, és gyorsan fogyott!
      Az új blogomra remélem sok mindent tudok majd feltenni, most a karácsonyiakkal kezdem.

      Törlés
  6. De jó, hogy megosztottad! Egyszer kaptunk ilyet ajándékba, de nem tudtam hogyan készül. :-)

    VálaszTörlés