2023. december 13., szerda

Juhtúróval töltött sertésszelet






Volt ez a 4 kis sertéscomb szelet a mélyhűtőben, amibe egy pikáns tölteléket képzeltem be, mivel a hús maga nem volt túl sok. Volt ez-az a hűtőben, és még van a Torockóról hozott juhtúróból is, így adott volt, hogy ezekből kerül bele a töltelékébe. Nem túl fotogének, de nagyon finomok voltak....

Hozzávalók a fenti mennyiséghez: 4 kis szelet sertéscomb, ami 30 dkg volt, grill fűszerkeverék, só, sertés zsír, 
a töltelékéhez: 8 dkg juhtúró, 4 dkg sajt, 1 zsömle, 5 dkg kolbász és gépsonka vegyesen, vagy ennek megfelelő mennyiségű kenyér, 1-2 zöld és piros húsú paprikaszelet, 1 közepes hagyma, őrölt bors, friss kakukkfű, vagy szárított, 
a tekercsek tetejére: friss rozmaring és egy-egy füstölt szalonna szelet.

Elkészítése:
A húst kissé kiklopfoltam, sóztam, fűszereztem, majd kicsit állni hagytam.
Eközben elkészítettem a tölteléket. A hagymát apróra vágtam, kevés zsíron megdinszteltem, a juhtúrót villával kissé összetörtem, a sajtot lereszeltem, a kenyeret beáztattam, majd jól kinyomkodtam, a kolbászt, a sonkát és a paprikát kis kockákra vágtam. Ezután mindent jól átkevertem, fűszereztem, és a hússzeletekre halmokat raktam belőle, majd feltekertem.
Kizsírozott tűzállótálba sorakoztattam őket, tetejükre is kis zsírt kentem, és rá pár szál friss rozmaringágacskát. A töltelék nem fért bele mind a húsokba, azt mellé tettem. Egy ujjnyi vizet öntöttem alájuk, és lefedve sütőbe tettem.
Mikor majdnem készre sült levettem a tál tetejét, mindegyik tekercsre egy kis szelet szalonnát tettem, és így tettem vissza pár percre a sütőbe.

Tálaláskor a szalonnák végeit pirospaprikába mártottam, és kukoricás rizzsel, savanyúsággal fogyasztottuk el.


A hússzeletek, rajtuk a töltelék...


A szeletek feltekerve, jénai tálban, sütés előtt....

...és készre sütve



12 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik a látvány. Nagyon tartalmas és laktató kis ebédet készítettél. Kevéske kis maradékokból is milyen finomakat lehet késziteni kis fantáziával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nagyon kedves vagy! 🙂 Finom volt és laktató is.

      Törlés
  2. No, ezt se halottam még. Imádom a juhtúrót - ezt egyszer feltétlenül ki fogom próbálni...Köszönet az ötletért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, ez olyan magam fajta összeállítás volt, próbáld ki, finom!

      Törlés
  3. Nagyon finom lehetett , guszta !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és nagyon finom lehetett. Gazdag töltelékkel töltötted meg.... a töltött húsokat mi is szeretjük, de juhtúróval még nem készítettem, ki kell hogy próbáljam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, ha szeretitek a juhtúrót, biztos ízlik majd. Finom volt, a szalonna is jót tett neki 🙂.

      Törlés
  5. Nekem így is kívánatos, pláne, hogy nagyon szeretjük a juhtúrót. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, próbáld ki majd egyszer 🙂.

      Törlés
  6. Nekem tetszik az ételed nagyon guszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Mi szeretjük a juhtúrót, ezért ízlett is nagyon 🙂.

      Törlés