2023. december 17., vasárnap

Kókuszos habcsókok - Advent harmadik vasárnapjára








Elérkezett Advent harmadik vasárnapja, meggyújtottuk a harmadik gyertyát, és egy hét, már itt van karácsony is. Ezen a vasárnapon egy könnyű sütivel, desszerttel "kínálok" meg szeretettel mindenkit, aki idelátogat!

Ha összegyűlik pár darab tojásfehérjénk, készíthetjük is....

Már kétszer is sütöttem, mindig 20-21 db lett. Egyszer még a névnapomra, azok látszanak alább, amik kicsit tömörebbek, alig édesek, tömény kókuszok 😀, de azok is jók voltak és hamar elfogytak. 
Itt fentebb pedig a mostani sütés termékei, kicsit édesebbek, könnyedebbek.

Hozzávalók: 2 tojás fehérje, 3-4 dkg kókuszreszelék, 10 dkg cukor (ennek egy része lehet vaníliás cukor), 1 kisebb citrom reszelt héja.

Elkészítése:
A tojásfehérjéket felvertem, majd laza mozdulatokkal hozzákevertem az összese többi hozzávalót. Ezután kanállal halmokat helyeztem a sütőpapírral bélelt tepsibe, és előmelegített, kb. 170-180 fokos sütőbe tettem. A lángot pár perc múlva takarékra állítottam, majd kb. 10 perc múlva résnyire kinyitottam, ezután még jobban, 10-15 cm-re nyitottam ki a sütő ajtaját, szerencsére úgy is maradt. Így szárítottam még legalább 40-45 percig.
Nagyon finom, könnyű, roppanós habcsókok lettek, és nem túl édesek. Legalábbis nekünk az volt...



A régebbi, novemberi sütés...





Hozzávalók: 3 tojás fehérje, 10 dkg kókuszreszelék, 6 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 1 kisebb citrom reszelt héja.

Elkészítése:
Ugyanaz, mint a fentieknek, csak nem szárítottam, inkább sütöttem, de ezt is alacsony hőfokon, kb, 15-20 percig.....




10 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet bizony, már nálam is szárad a habcsók. :-) Áldott készülődést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, neked is jó sütést, és kellemes készülődést!

      Törlés
  2. No, nekem lett volna 30 tojásfehérjém....de nem volt kedvem ilyen habcsókot csinálni, inkább madártej lett belőle...A sok tojás sárgája egyébként a grillázsos ostyához kellett. Az is elkészült...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari! Ez aztán tetemes mennyiség, sok finomság készülhetett a sárgájákból. A habcsók egyébként gyorsan elkészült, aztán száradhatott a sütőben, csak néha kellett utánanézni. Kellemes készülődést neked is!

      Törlés
  3. Nagyon finom desszertet készítettél.... egyszerű és finom. Egyszer régen én is csináltam, emlékszem még olvasztott csokoládét is csorgattam rá. Meghitt Adventot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, csokoládéval is nagyon finom lehetett! Meghitt Adventet, és kellemes készülődést neked is!

      Törlés
  4. Nagyon finomak lehettek. Nekem a 2. jobban tetszik azzal a helyes kis talppal. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, ízre mindkettő finom volt, csak a második kicsit tömör volt. Legalábbis nekünk.

      Törlés
  5. A habcsókjaid nagyon guszták.

    VálaszTörlés