2023. december 23., szombat

Diós-narancsos szaloncukor és bonbon - Advent negyedik vasárnapjára és Szentestére



Békés, boldog, áldott karácsonyt kívánok minden kedves idelátogatómnak!
 

Bal oldalt a szaloncukrok, jobbra a bonbonok

Közelebbről - az egyik szaloncukor kettévágva



Közelebbről a bonbonok - szépen kirajzolódik a Toffifee mintája a bonbon alján



Máris itt van Advent negyedik vasárnapja és Szenteste, ami idén egy napra esik. Erre a szép napra egy finom desszerttel készültem, szaloncukor és bonbon formájában. Van benne pörkölt dió, csoki, cukros lében eltett narancshéj és leve, pici fahéj, szóval minden, ami meghozza a karácsonyi hangulatot....

Hozzávalók, a töltelékhez: 15 dkg pörkölt és ledarált dió, 6 dkg tejcsoki, 7 evőkanál darált keksz, 12 dkg cukros lében eltett narancs és 2 evőkanál a levéből, 6 dkg porcukor (vagy ízlés szerint), fél kiskanál őrölt fahéj, 
a bonbonok tetejére: földimogyoró, 
a bevonásához: kb. 30 dkg csokoládé, ami lehet ét-,fehér- és tejcsoki.
 
Elkészítése:
A tölteléket összeállítottam a hozzávalókhoz, majd jól lehűtöttem. A szaloncukorhoz a készen vásároltakhoz hasonló formákat alakítottam ki belőle, és gőz fölött olvasztott csokoládéba forgattam.
A bonbonokhoz kiürült Toffifee dobozokat használtam fel. (Bár van többféle szilikonos bonbonformám, de most erre esett a választásom.) A belső tálca mélyedéseit először olvasztott csokival kentem ki, majd egy darabka tölteléket tettem bele, és lezártam szintén olvasztott csokival. Tetejükre 1-1 fél földimogyorót is raktam még.
Ezután hűtőbe tettem, hogy megszilárduljanak. Sok lett belőle, és nagyon finomak lettek!


A pörkölt dió ledarálása

A darált dió és a cukrozott narancshéj

A Toffifee tálkájának megtöltése (itt elfelejtettem vakuzni),
a kikent mélyedések, benne a töltelék

A bonbonok már le vannak zárva csokival

És a közepükön egy fél földimogyoró - már megszilárdulva




Végezetül néhány kép a mai hóesésről, amit az erkélyünkről fényképeztem...







12 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy ismét. Áldott ünnepeket kívánok. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, nektek is áldott ünnepet!

      Törlés
  2. Nagyon finomak lehetnek a szaloncukrok és a bonbonok is.Gyönyörű havas fotók, itt nálunk esik délután óta. Meghitt, Szeretetteljes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Neked és Kedves Családodnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finomak lettek mind. Szép volt minden fehéren, de már majdnem az összes elolvadt.
      Nektek is szép ünnepet!

      Törlés
  3. Minden finomság elkészült, jöhet az ünnep ! Békés, kellemes napokat kívánok ezúttal is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mari, neked is békés, szép ünnepet!

      Törlés
  4. Megint micsoda finomságokat alkottál. Csodás ünnepi hangulatot árasztanak a fotóid és a fejléc is. Boldog Karácsonyt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Nea, neked is hasonlóan boldog karácsonyt!

      Törlés
  5. Csodás finomságot készítettél! Áldott, békés karácsonyt! 🎄

    VálaszTörlés
  6. Katikám, Sikerekben, Egészségben Gazdag, Boldog Új Évet Kívánok Nektek és Drága Édesapádnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Éva, mindannyiunk nevében, és viszont kívánjuk!

      Törlés