2023. november 27., hétfő

Spenótos-sajtos rakott tészta


A tészta kimerve a tányérba...

...és még előtte - kisülve a kerámiatálban

Kimerve...

...és közelebbről a tányérban


Az előző spenótos csirkecomb után jöjjön még egy spenótos recept, most karácsonyi mintás tésztával. Még négy hét, és itt vannak az ünnepek, amihez nem tehet elég korán tervezni, hogy mi is legyen a menü - hisz olyan gyorsan múlnak a napok. A sok húsétel után biztos jól esne egy könnyű, finom tészta. Ez az volt...

Hozzávalók: 25 dkg karácsonyi száraztészta, 
a mártáshoz: 20 dkg friss spenót, 3 gerezd fokhagyma, 12 dkg sajt, 4 dkg vaj, 2,5 dl tej, 1-1,5 evőkanál kukoricakeményítő, só, őrölt bors, 1 kiskanál szecsuani bors durvára törve, 3-4 szelet főtt-füstölt tarja (kb. 10 dkg),
 a tetejére: 3-4 evőkanál tejföl, 4-5 dkg sajt.

Elkészítése:
A vajat egy edényben felolvasztom, rajta megfonnyasztottam a spenótot a 3 gerezd fokhagymával, majd 3-4 kanál kivételével hozzáadtam a tejet. Hozzákevertem a reszelt sajtot és az összes fűszert is.
A kukoricakeményítőt elkevertem a félretett tejjel, majd összefőztem az előzőekkel, és pár perc alatt sűrű mártássá főztem.
A tésztát megfőztem félig készre, majd elrendeztem egy hőálló tálban. Beleszórtam a kis kockákra vágott tarját, aztán a készre főzött mártást is. Tetejét meglocsoltam a tejföllel, és megszórtam a tetejére szánt reszelt sajttal.
Sütőben csak addig sütöttem, még szép piros-barna nem lett a teteje, és máris tálalható lett.

Ötlet: innen.


A száraztészta még főzés előtt

A spenót párolása

Rajta a tej, a sajt és a fűszerek

A félig megfőtt tészta, rajta a sonka

Kész a mártás

A mártás már a tésztán

Tetején a tejföl és a sajt, sütésre készen



16 megjegyzés:

  1. Imádom ezt az étel nagyon szeretem a spnótot. Szoktam venni bolti spenótot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, mi is szeretjük a spenótot. Venni nem szoktam, mert mindig kapunk a rokonoktól 😊.

      Törlés
  2. Nagyon guszta , finom lehetett! Rácsodáltam a karácsonyi tésztádra még nem láttam ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, boltban én sem láttam még, ajándékba kaptuk, már másodszor, de csak mindig ilyenkor szoktam használni.

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet. Még sosem kóstoltam szecsuàni borsot. Mi a különlegessége?

    VálaszTörlés
  4. Hű de jó ötlet! Volt spenótunk a kertben, de csak én szeretem, így nagyon ritkán készül belőle bármi is. Fagyasztottam is le, talán ha így főzöm, nagyobb sikere lenne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, próbáld ki egyszer, talán a többiek is megeszik majd 😊.

      Törlés
  5. Nagyon finom ízkombó. Nehezebb ételek helyett jól tud esni egy ilyen könnyed, de mégis laktató fogás. Nagyon guszta és a karácsonyi tészta is ötletes hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, karácsony táján jó választás ez a tészta, hangulatos 😊.

      Törlés
  6. Jól néz ez ki, nem mondom, hogy nem....de spenót helyett darált sonkával nekem biztos jobban ízlene... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari! Először én is ódzkodtam a spenótot főzeléken kívül másra is felhasználni, de finom volt, nem volt erős spenót íze.

      Törlés
  7. Én nagyon szeretem a spenótot nagyon jól néz ki a spenótos ételed

    VálaszTörlés