2023. július 1., szombat

Aszalt paradicsom




Tudom, még nincs itt a paradicsom dömpingje, még nem terem annyit, pláne nem szabad földön, és főleg nem nem annyira olcsó, hogy aszaljunk belőle, de már most megmutatom, hogy nálunk hogy készül. Ezeket Apukám aszalta, még tavaly ősszel, amikor sok paradicsomja termett.

A mi aszalt paradicsomunk nem a divatos, olajban eltett aszalt paradicsom, csak natúran készül, aszaló gépben szárítjuk, aztán szárazon tesszük el, és üvegben tároljuk. Így sokáig eltartható, bármikor bármennyi felhasználható belőle, nem romlik meg még egy év múlva, vagy tovább sem, és az olaj sem avasodik meg rajta. Felhasználáskor kevés meleg víz és olaj keveréket ha ráöntünk, és kicsit állni hagyjuk, felpuhul. 
De szárazon is használhatjuk, összetördelve levesek, vagy más ételek ízesítésére, mint egy fűszert.

Elkészítése nagyon egyszerű:
A paradicsomot megmossuk, héjastul felszeleteljük, egy-két napig kitesszük a napra, majd aszaló gépben készre szárítjuk. 
 




10 megjegyzés:

  1. Én is aszaltam tavaly paradicsomot, de aszalógép hiányában a napon szárítottam ki. Idén is biztosan bő paradicsom termés lesz Édesapád gondozott kertjében, lesz miből aszalnod télire....

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem az aszalógép árakat, hát, ha ki akarom próbálni az aszalást, nekem is a napon szárítás fog maradni. Eddig sosem próbáltam, de pár darabot biztos "feláldozok" idén...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk a kerek gyümölcsaszaló gépünk van, de már jó pár éve megvan, akkor még sokkal olcsóbb volt.
      Próbáld ki, ha lesz bőven paradicsomod.

      Törlés
  3. Szépek , ha lesz paradicsom elérhető áron és az idő is megfelelő lesz lehet hogy én is aszalok . Pár évvel ezelőtt csináltam finom volt én akkor sütőben aszaltam de azért nem 30 C fokos hőségben😁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, biztos lesznek forró nyári napok, akkor lehet aszalni 😊.

      Törlés
  4. Én még soha nem aszaltam nincs is aszalógépem. De majd veszek aszalógépet és akkor kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, ha veszel aszalógépet kipróbálhatod a paradicsomot, de sok minden mást is nagyon jó vele aszalni.

      Törlés
    2. Köszöm kedves Katalin a hozzászólásod.

      Törlés