2023. július 18., kedd

Meggydzsem





Finom lekvárt, vagy inkább dzsemet főztem meggyből, ami vajjal megkent kenyérre szuper reggeli 😋.

Hozzávalók: megy, kg-onként kb. 20-25 dkg cukor (függ attól hogy mennyire savanyú a meggy, és hogy mennyire szeretnénk édesre), 
tetejére: szalicil.

Elkészítése:
A meggyet megmostam, kimagoztam, majd cukor nélkül elkezdtem főzni. Rövid idő múlva, mikor kicsit puhult levettem a tűzről, kicsit vártam hogy ne legyen már teljesen forró, és botmixerrel kicsit pépesítettem. De csak annyira, hogy kisebb meggydarabok még maradjak.
Ekkor két-három részletben hozzáadtam a cukrot, közben kóstoltam (nem mértem). Készre főztem, dzsemfix nem kellett hozzá, így is jó sűrű lett. Üvegekbe töltöttem, tetejükre késhegynyi szalicilt tettem, azonnal száraz dunsztba tettem, és ott hagytam kihűlni.






12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a színe finom lehet !

    VálaszTörlés
  2. "Csak úgy" mondom: Évtizedek óta semmiféle tartósítót nem teszek a lekvárba. Celofánnal lekötöm, rá a tető, a tetőre jön a tartósító, és erre újabb celofán. Soha semmi nem romlik el és tartósítószer mentes a lekvárom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos tartósítószer nélkül a legjobb minden, de ez a kevés szalicil, amit ráteszek, nem jelenthet bajt, és amikor kibontjuk az üveget, le is lehet kanalazni a tetejéről. A spájzunk nem hűvös, ugyanolyan meleg mint az egész lakás, így biztos ami biztos....

      Törlés
  3. Nagyon finom dzsemet főztél.... a vajas kenyérre kenve remek reggeli lehetett. Én is mindig teszek a lekvár tetejére egy pici szalicil. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nem lett sok, mert a meggy is kevés volt, de nagyon jól sikerült 😊.

      Törlés
  4. Én is lekanalozom róla tartósítószert. Szép nagyon a szine a lekvárodnak Finom lehetett a vajas kenyérrel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, finom lett. Ritkán szoktam meggyből lekvárt főzni, most kedvet kaptam hozzá. Nagyon jó döntés volt 😋.

      Törlés
  5. Csodás! Én is szoktam meggydzsemet készíteni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, finom is, megéri csinálni 😊.

      Törlés
  6. Nagyon szép összeállítást készítettél a nyaralásodról!
    Nagyon szép Apukád kertje,igazi nyugalom árad belőle!Gratulálok neki!
    A sütidet kipróbálom!
    Sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ági, Apukám nevében is! Örülök hogy tetszett az összeállitásom. A süti finom, nekünk ízlett, remélem nálatok is sikere lesz 😋.

      Törlés