2022. december 20., kedd

Mézeskalács puszedli



Finom, puha mézeskalácsok, amit Évánál láttam meg nemrég. Nála is kis adag sült, gondoltam kísérlet képen megpróbálkozok vele így karácsony előtt, de még egyszer ennyi is gyorsan fogyott volna.... 
Köszi Éva ezt a remek receptet!
 
Hozzávalók a tésztájához: 2,5 dkg margarin, 4 dkg porcukor, 5 dkg méz, 15 dkg liszt, 5 dkg tejföl, fél teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 1 tojás, csipet só, 
a teteje kidíszítéséhez: birsalmasajt, csokidarabkák és csokicsepp.

Elkészítése:
A szoba hőmérsékletű margarint kikevertem a porcukorral és a tojással, majd a többi hozzávalót  is beletettem, és összegyúrtam a tésztát.  2 órát pihentettem hideg helyen.
A tepsit sütőpapírral kibéleltem. A tésztákból diónyi darabokat vettem, és kigömbölyítettem. Az így kapott kis golyókat tepsibe raktam, egymástól távolabb. Tetejükre birsalmasajt- és csokidarabkákat tettem.
Előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt meg is sültek.




8 megjegyzés:

  1. Hú, ezt nagyon szeretem, puha és nem csodálkozok, hogy kétszer ennyi is elfogyott volna. Nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finomak voltak, jó ez a recept 😊.

      Törlés
  2. Ezek ám a pihe-puha puszedlik. Nagyon szép kis díszítést kaptak, amitől még ízletesebbek is. Biztosan nálunk is hamar lába kélt volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, csak egyszerű volt a díszítése, de a birsalmasajt nagyon jól illett hozzá. 😊

      Törlés
  3. Örülök hogy megsütötted nagyon mutatósak lettek ! Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, és én köszönöm a remek receptet!

      Törlés
  4. Csodás puszedliket sütöttél! :)

    VálaszTörlés