2022. december 13., kedd

Birsalma befőtt



Lassan vége az évnek, így elkészítettem az ez évi utolsó befőttemet. Szép birseket kaptam még az ősszel, amiből többször főztem már kompótot, pudingba is került - sajtot Apukám főzött sokat -, s hogy ne menjen tönkre a megmaradt néhány darab, készítettem belőle befőttet. Jól lesz majd kibontani a tél szűkösebb napjain 😋.

Hozzávalók, mennyiségek nélkül: birsalma, cukor, vaníliás cukor, citromsav, citrom, egész szegfűszeg, csillagánizs és fahéj, szalicil.

Elkészítése:
A birseket alaposan megmostam, majd héjastul feldaraboltam. Azonnal citromsavval elkevert vízbe tettem, hogy ne barnuljanak meg. Csak ott vágtam le a héjukat, ahol nem voltak egészségesek.
Egy nagyobb jénaiban főztem meg. Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje a gyümölcsöket. Ízlés szerint szórtam hozzá cukrot, ízesítettem vaníliás cukorral, citromlével és egy-két citromkarikával, pár szem szegfűszeggel, egy csillagánizzsal és egy-két darabka fahéjjal. Így főztem meg, nem teljesen, de puhára, inkább csak roppanósra. Az üvegekben az állástól úgyis puhulnak még.
Még forrón üvegekbe töltöttem, tetejükre késhegynyi szalicilt szórtam, és száraz dunsztban hagytam kihűlni, amiket csak másnap tettem el végleges helyükre.




8 megjegyzés:

  1. Szépek lettek és biztos finom ! Nagyon szeretem a birsalmát , bár eddig kompótnak és lekvárnak készítettem csak de befőttként is eltudnám fogadni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Kompótnak mi is nagyon szeretjük, ez is hasonló ízű lesz. Lekvárt is főztem pár éve, az is ízlett, de most nem akartam azzal bajlódni, így maradt a befőtt 😀.

      Törlés
  2. Kedvenc befőttem! :-) Az ősszel három délutánon keresztül raktam be, mindig 6-6 üveggel. Igaz, csak natúran, de a fűszerek biztos jót tesznek az ízének!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, szeretjük szegfűszeggel, mindig teszek bele a kompótba is.
      Akkor nektek lesz bőven a téli napokon 😊.

      Törlés
  3. Én nagyon szeretem a birsalmát, de csak sajtot készítettem belőle. Nagyon guszta lett a befőtted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, befőttnek, kompótnak is nagyon finomak, próbáld ki egyszer 😀.

      Törlés
  4. Nagyon szeretem a birsalma befőttet, mindig a nagymama jut róla eszembe, Ő nagyon sokat rakott el minden évben. Nekünk is van egy kis fánk, reménykedem hogy jövőre már teremni fog. Váljék egészségetekre Katikám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, akkor neked szép emlékek jutnak eszedbe a birsről...
      Kívánom, hogy jövőre szép termésetek legyen!

      Törlés