2022. december 27., kedd

Karácsonyi gombás sült tészta




Finom, könnyű ebéd, és nem csak ünnepekkor.... 😋

Hozzávalók: 22 dkg színes, karácsonyi mintájú száraztészta, 30 dkg megtisztított gomba, 2 hagyma, 5 dkg sonka vagy szalámi, friss kakukkfű (vagy szárított), egy-két kanál olaj, 1,5-2 dl tejföl, 1 tojás, diónyi vaj, só, bors, petrezselyemzöld, 
a tetejére: 10 dkg reszelt sajt.

Elkészítése:
A gombát megtisztítottam, majd feldaraboltam. A hagymát és a szalámit is összeaprítottam. Kevés olajon, sózva és fűszerezve mindent mindent megpároltam.
A tésztát megfőztem roppanósra. Közben a tejfölt kikevertem a tojással és a lágy vajjal, majd hozzáadtam a kissé elhűlt gombás ragut. Megszórtam petrezselyem zölddel, és hozzákevertem a kifőtt tésztát. Tepsibe öntöttem, tetejét megszórtam a reszelt sajttal. Sütőben szép pirosra sütöttem.

Tálalásnál még kínálhatunk hozzá tejfölt.

A hozzávalók

A tészta közelebbről

A gombás ragu párolása...

...és a tojásos tejföl hozzákeverése

Tepsiben

Tetején a sajt is, lehet sütni



14 megjegyzés:

  1. Egyszerű és nagyon finom tésztát készítettél.... nagyon mutatós a tészta, igazi karácsonyi hangulatot áraszt. Mi is szeretjük a hasonló tésztákat, kifogom a receptedet próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Jó étvágyat ha elkészíted, váljék egészségetekre!

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki. Idén nem is láttam ilyen tésztát. Hol vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! Mostanában én sem láttam ilyen tésztát, de hogy hol kapható nem tudom, mert ezt ajándékba kaptuk, és még a tavalyi karácsonyra 😊. Valahogy megmaradt....

      Törlés
  3. Nem ismertem ezt a receptet - és szerintem "normális" kockatésztával is elkészíthető - az az érzésem januárban ki is fogom próbálni.
    B.Ú.É.K. !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari! Félig saját ötletből, félig itt-ott látottakból készült, de finom volt. Jó étvágyat majd neked is, ha elkészül nálad!

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki a színes, formás tésztákkal! :-P
    Békés, boldog új évet kívánok boldogságban, egészségben!

    VálaszTörlés
  5. Köszi szépen Zsuzsa, nektek is BUÉK ! 😆

    VálaszTörlés
  6. Egészségben, sikerekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok Nektek Katikám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Éva, Nektek is hasonló Boldog Új Esztendőt!

      Törlés
  7. Milyen finom kis egytálétel, látványnak sem utosó. Katika, kívánok Neked és családodnak nagyon boldog, szerencsés, sikerekben gazdag új évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nea, köszönöm szépen! Neked és családodnak is boldog, szerencsés Új Évet kívánok!

      Törlés
  8. Ilyen karácsonyi figurás tésztát még én sem láttam sehol sem, de majd keresem. Nagyon jól néz ki ez az egytál gombás étel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Üzletben még én sem láttam ilyen tésztát, inkább piac féle helyeken árulják. De nagyon ötletes!

      Törlés