2022. december 11., vasárnap

Nutellás keksz - Ádvent harmadik vasárnapjára





Ádvent harmadik vasárnapjára egy  kekszet választottam, de puszedlinek is nevezhetnénk. Melindánál, a  "Gerdi süti" című blogján láttam meg még november végén. Nagyon megtetszettek, és most el is készítettem, igaz csak egy fél adagot, és kicsit több cukorral.
Köszönöm Melinda ennek a finom sütinek a receptjét, biztos fogom még készíteni! Gondoltam hogy legközelebb még darált mogyorót is teszek majd bele.

Hozzávalók nálam, 33 db-hoz: 25 dkg liszt, 1 csipet só, fél tasak sütőpor, 12 dkg cukor, 12,5 dkg (fél kocka) margarin, 1 egész tojás, 2 evőkanál Nutella.

Elkészítése:
A margarint és a Nutellát mikróban kicsit felmelegítettem, aztán hozzáadtam a cukrot és a tojást, majd az egészet jól kikevertem.
Másik tálban a lisztet, a sót és a sütőport is elkevertem, majd hozzáadtam a margarinos-Nutellás masszához, jól összegyúrtam.
Fél óra pihentetés után diónyi golyókat formáltam belőle, és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam úgy, hogy legyen 1-1 golyónyi hely közöttük.
180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem. Addig sültek, míg kissé ellaposodtak, kirepedtek, s tetejét picit megnyomva már nem voltak lágyak.

Mikor kihűltek fémdobozba tettem, ahol gondolom sokáig elállnának. A miénk csak két napig állt el 😀, mert utána pillanatok alatt elfogytak 😋.




12 megjegyzés:

  1. Micsoda finomság, a lányaim imádnák! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom volt, biztos lesz nálunk újabb sütés is. Próbálkozzál meg te is vele 😊.

      Törlés
  2. Nagyon szépek és finom lehet !Erre a csokis finomságra én is felfigyeltem.

    VálaszTörlés
  3. Ízletes kis rágcsálnivaló és nagyon kiadósnak tűnik. Kiránduláshoz is jó választás lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Finom rágcsálni való volt, gyorsan el is fogyott, de sajnos nem kiránduláson, hanem a kanapén ülve 😊. Sajnos az időjárás mostanában nem kedvez a túrázásoknak, de lehet hogy kicsit el is lustultunk 😊.

      Törlés
  4. Nagyon finom kekszet sütöttél, nem csodálkozom hogy hamar elfogyott. Nálunk a férjem szereti a kekszeket, így ezt a receptet is kipróbálom, biztosan ízlik majd neki. Van mogyoróvajam apró mogyoródarabokkal, lehet azt teszek majd bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Biztos finom lesz nálad is, váljék egészségetekre, ha elkészíted!

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett ez a nutellás keksz. Mi is szeretjük az ilyen kekszeket. Nem csodálkozok, hogy gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt, és sok munka sem kellett hozzá 😀.

      Törlés
  6. De örülök, hogy megsütötted! Nagyon szépek lettek! :-) A darált mogyoró -vagy akár dió- biztos előnyére válna. Jó ötletet adtál, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egyszer köszönöm Melinda a receptet! A mogyorót már megvettem a legközelebbi sütéshez, majd kiváncsi leszek rá, hogy milyen lesz 😊.

      Törlés