2022. augusztus 14., vasárnap

Carbonara penne




Van már a blogomon egy carbonare tészta, de az spagettivel készült, és sütőben sült. Ez most egész másmilyen lett, de mindkettő finom, könnyű tésztaétel, pont ilyen meleg nyári napokra....
Mi ketten, két egymás utáni nap ebédre ettük meg, de aki jó étkű, az nagyobb mennyiséggel számoljon 😀.

Hozzávalók: 20 dkg penne tészta, 15 dkg bacon kocka, 1-2 kiskanál olívaolaj, 2 dl főző tejszín, 1 tojás, 5 dkg reszelt sajt, szárított bazsalikom és oregánó, só, őrölt bors, 
tálalásnál: ízlés szerint reszelt sajt és friss bazsalikom.

Elkészítése:
Elkészítése nagyon egyszerű és gyors, amit a tészta kifőzésével kezdtem. 
Míg főt, elkészítettem a tejszínes sonkás szószt. A kis kockára vágott bacont kevéske olíva olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a tejszínt - a benne elkevert tojással és reszelt sajttal - és a fűszereket. Egy-két percig főztem így együtt, csak addig, hogy a tojás ne maradjon nyers.
Ezután belemertem a kifőtt tésztát, jól átkevertem, majd a serpenyőben rövid idő alatt összemelegítettem-összesütöttem, s már tálaltam is, egy nagy adag reszelt sajttal (a fotón még nincs sok rajta, hogy látsszon a tészta is) és friss bazsalikommal. 😋
 
Jó étvágyat hozzá!




14 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc tésztám, köszönet érte! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, jó ötletet adtál szeretem a tésztás ételeket !

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Finom, könnyed nyári ebédet készítettél! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük a tésztás ételeket. Az álltalad készített is kedvemre való, nagyon ízletes lehet és nagyon jól is néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finom volt, nagyon ízlett, mi is szeretjük a tésztákat!

      Törlés
  5. Ezer éve nem csináltam...itt az ideje újra elkészíteni, köszönet az ötletért !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, akkor tényleg itt az ideje, hogy ismét elkészítsd 😄.

      Törlés
  6. Én még soha nem készítettem ilyet, egyszer-kétszer Gergő főzött. De kéne, mert finom tud lenni. Nagyon jól néz ki a Te tésztád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, próbáld ki egyszer, biztos ízlik majd nektek is. Én is csak párszor csináltam még ilyet.

      Törlés
  7. Milyen rég főztem én is, pedig az egyik kedvenc tésztánk. Nagyon ínycsiklandó a tálalás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea! Akkor itt az ideje egy újabb tészta főzősének 😄.

      Törlés