2022. augusztus 25., csütörtök

Ánizslikőr


Az ánizslikőr tálalva, megkóstolásra készen, az erkélyünkön....




Még júniusban - mikor otthon voltunk Mözsön Édesapámnál, és részt vettünk a Nyugdíjas Klub ebéddel egybekötött műsoros napján - kínáltak meg minket Ouzóval, eredeti görög ánizspálinkával. 

Erre felbuzdulva mi is kedvet kaptunk valami hasonló ízt előállítani, mert nagyon ízlett, és ilyet még nem is ittunk. Valamint Apukám kertében áll egy embermagasságú ánizsbokor, aminek a tavalyi magjai pont megfeleltek a likőr ízesítésének. (A magok ránézésre hasonlóak mint  a kapor magjai)

Valóban csak az íze lett hasonló az eredetihez, mert az Ouzó tiszta átlátszó, a miénk pedig az ánizstól elszíneződött. De nagyon finom ánizsos íze lett, és kellően édeskés a vaníliás cukortól. A hozzáadott víztől pedig gyengébb itókát kaptunk, amilyet kívántunk is.

Hozzávalók, amennyiből most készült nálunk: 2 dl finomabb pálinka, 1 csillagánizs, 1-2 kiskanál ánizsmag (attól függően hogy mennyire legyen intenzív a likőrünk íze), 1 dl víz, 2 evőkanál vaníliás cukor.

Elkészítése:
Az ánizsmagokat  kis mozsárral összetörtem, és a csillagánizzsal együtt beletettem a pálinkába. (Egy friss ánizs virágzatot is tettünk bele, de ezt 1-2 nap múlva kivettem, mert azt hittem, hogy attól színeződött el a pálinka, de valójában az összetört magoktól.)
Így állt az üveg a spájzban kb. 3 hétig. Ekkor leszűrtem. A vizet felforraltam, és hozzáadtam a cukrot, ami hamar elolvadt benne. Mikor kihűlt a pálinkához öntöttem, és a likőr most már hűtőben várja hogy kóstolgassunk belőle.

Otthon Mözsön, Apukám kertjében az ánizsbokor....

...és közelebbről az egyik virágzata

Már itthon az erkélyünkön, beáztatva az ánizs a pálinkában...

...és közelebbről

3 hét múlva a leszűrt pálinka, amit aztán hígítottam a vaníliás cukros vízzel

Az erkélyünk, minikerttel - ahol az előző képek készültek...

A szépen virágzó vinkák....



Apró kövirózsák gipszgömbben, amit a lányunk alkotott....

...és közelebbről

Kaktuszaink....



Az első képen látható kövirózsa virágja közelről....




15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe van biztos finom az íze bár még nem ittam ehhez hasonlót! Pár évvel ezelőtt köménymagból készítettem az is nagyon finom volt. Csodás a kis oázis teraszod jó fekvésű lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finom lett a likőr. A köményes likőr is nagyon finom, Erdélyben szoktunk olyat kapni.
      A teraszunk déli fekvésű, úgyhogy kap napot bőven 😅.

      Törlés
  2. Csodálatos a mini kerted és a virágzó kaktuszaid, virágaid. Én az ánizs ízét nem ismerem, ezért nem tudok mit írni az ánizslikőrödhöz, de biztos, hogy finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, a növényeink szeretik a helyüket, meg is hálálják 😄.
      Talán emlékszel gyerekkorodból a bocskorszíjra, ennek is hasonló az íze. Azt én nagyon szerettem.

      Törlés
  3. Igen emlékszem az ízére a bocskorszíjnak, mi cipőfűzőnek mondtuk. Ha ilyen ízű, akkor finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nekem anno a Görögországban kóstolt ouzo nem ízlett...ez a finomított változat talán kicsit más lehetett. De a kaktuszok csodásak !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mari! Nekünk ízlett a görög ouzo, amivel Mözsön megkínáltak, bár ez a miénk kicsit másmilyen lett, de ez is ízlik.

      Törlés
  5. Nagyon finom itókát készítettél, szívesen elkortyolgatnám én is. Gyönyörű szépek az erkélyen a virágaid, öröm lehet kiülni és gyönyörködni bennük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, már mi is kortyolgattunk belőle egy-kétszer 😄.

      Törlés
  6. Csodálatos a minikerted! :) Biztos finom a likőr is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, igen, finom lett a likőr. A kis kertet pedig szeretettel gondozom 😄.

      Törlés
  7. Biztosan jól esett a nagy melegben ez a finom itóka. Nekem is ízlene. A kis minikerted is csodálatos, volt kitől örökölni a kertek szeretetét. Nagyon hangulatos és látszik, hogy jól érzik ott magukat a növénykék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom lett a likőr, enyhén édes is, de csalóka, mert elég erős is 😄. Déli fekvésű az erkélyünk, sok napot kap, az esőtől, széltől védett, úgyhogy nincs okuk panaszkodni a növénykéknek 😁.

      Törlés
  8. Szeretem az ánizs ízét, a teáját is, biztosan ízlene a vele ízesített itóka is. Szép fotókat készítettél róla, az erkélyetek is nagyon barátságos! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, köszi szépen. Finom az itóka, szeretem én is az ánizst. Teának még nem kóstoltam, az is jólehet. Szeretek az erkélyen kertészkedni, ha már nagyon kertünk nincs 😊.

      Törlés