2021. október 25., hétfő

Csirkemell torta








Ismét egy recept, amit az Ízőrzők műsorában láttam, a Halimba epizódban. Már többször megnéztem ezt a részt, és már régóta terveztem, hogy elkészítem. Most végre eljött az ideje, volt is még mindenféle zöldfűszer az erkélyen, a kicsi "kertünkben". Vagyis csak gondoltam, hogy eljött az ideje, mert utólag, vettem észre, hogy már fent van a blogomon, egy éve már elkészítettem egyszer.  De amint jobban megnéztem, láttam, hogy az előző kicsit másmilyen, úgyhogy ezt is hagyom itt 😊.

Valamivel kevesebb húst tettem bele, de így is háromszor ettünk belőle ketten. Hidegen és melegen egyaránt finom, bár nekem hidegen mégis jobban ízlett.
Ha melegen fogyasztjuk valamilyen köret vagy saláta illik hozzá, ha hidegen tálaljuk akkor tehetjük hidegtálra, vagy csak úgy magában kínáljuk, paprikával, paradicsommal, uborkával...

Hozzávalók nálam: 40 dkg csirkemell, 3 tojás, 3 evőkanál liszt, 3 evőkanál tejföl, 10 dkg reszelt sajt, só, őrölt fehérbors, szárnyas fűszerkeverék, petrezselyem- és zellerzöldje, friss bazsalikom és rozmaring levelek, 
a sütőforma kibéleléséhez: 7-8 szelet bacon, 
a tetejére: 5 dkg reszelt sajt.

Elkészítése:
A húst kockákra vágtam, fűszereztem sóval, borssal és a fűszerkeverékkel.
Hagytam kicsit állni, közben felvertem a tojásokat, sóztam, hozzákevertem a lisztet és a reszelt sajtot. Ebbe kevertem bele az apróra vágott zöldfűszereket és a húst.
Egy keskeny de magas formát körben mindenhol kizsíroztam, és a képen látható módon kibéleltem bacon szeletekkel. Ebbe öntöttem bele a megkevert húsos masszát, majd a szalonnaszeletek végeit ráhajtott a tetejére.
Kezdetben sütőpapírral lazán letakarva sütöttem, kis-közepes lángon, kb. 20 percig. Ekkor levettem róla a papírt, rászórtam az 5 dkg sajtot, és még fél órára visszatettem a sütőbe.
Csak akkor szeleteltem fel, amikor már teljesen kihűlt. Amit melegen ettünk, azt a mikróban melegítettem meg, amit pedig hidegen fogyasztottunk, azt előtte még hűtőbe tettem.

A megkevert húsos massza

A forma kibélelése baconnel....

....benne a húsos egyveleg, és a szalonna szeletek ráhajtása

A sütés félidejében rászórjuk a reszelt sajtot



14 megjegyzés:

  1. Hú, de jóo néz ki! Ezt ki fogom próbálni!🙂😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verus, majd jó étvágyat hozzá 😘!

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki a színes saláta társaságában! :-)
    Épp a napokban jutott eszembe valami hasonló, amit én is szoktam készíteni, a hűtőben lapuló csomag baconról! Hétvégére elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, várom majd a tiédet, jó sütést-főzést! 🙂

      Törlés
  3. Nagyon guszta, ezt nem készítettem még el de régóta készítem az őzgerincformában hasonló módon készültet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nagyon finom lehet a tiéd is! 🙂

      Törlés
  4. Érdekes étel, hasonlót már én is készítettem. Nagyon jól néz ki és biztos, hogy finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt. Amit Te szoktál hasonlót készíteni, az is biztos nagyon finom volt!

      Törlés
  5. A nyáron voltunk Halimbán, s utána néztük meg az Ízőrzők itt készült epizódját. Nekem is nagyon megtetszett ez a recept,s most vasárnap végre megcsináltam. Mint ahogy a tied is,az enyém is nagyon finom lett,mi is három napig ettük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Margó! Így, hogy ott jártatok, biztos még érdesebb a recept és az ételek, amiket ott készítettek. Akkor hasonló az ízlésünk, és még majdnem azonos időben is ugyanazt főztünk-sütöttünk... 🙂🙂

      Törlés
  6. Nagyon finom és látványos étel, én is szoktam készíteni. Nekem is inkább hidegen ízlik, mire kihűl jól összeszoknak az ízei. Most is meg tudnék belőle enni egy szeletkét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Finom volt, főleg hidegen, friss kenyérrel és a sok zöldség- és salátafélével.

      Törlés
  7. Ezt a receptet is elmentem. A csirkemell úgy magában nem a kedvencem, de ebben a variációban valószínű ízleni fog....

    VálaszTörlés