2015. május 19., kedd

Csokimousse torta




A hétvégén szülinapokat ünnepeltük, a férjemét és az enyémet. Erre az alkalomra készítettem ezt a tortát, ami nagyon finom lett...

Hozzávalók egy 22-24 cm átmérőjű torta tésztájához: 2 tojássárgája, 1 egész tojás, 10 dkg liszt, 7 dkg margarin, 7 dkg cukor, 1/3 tasak sütőpor, kb. 3 kiskanál keserű kakaópor,
a csokihabhoz: 5 dl Hulala növényi habalap vagy valódi tejszín, 30 dkg étcsokoládé, 2 tojásfehérje, 1 tasak vaníliás cukor, 5 dkg porcukor + ízlés szerint, 1-2 evőkanál keserű kakaópor, 4 kiskanál zselatinpor,
a gyümölcsös öntethez: 1 üveg magozott meggybefőtt (házi eltevésű, amit Apukám tett el, cukorral rétegezve, dunsztolás nélküli, és a napon "érlelve", ezáltal ropogósak maradnak a meggyszemek.), 1-2 evőkanál étkezési keményítő, esetleg cukor.

Elkészítése:
Először a tésztát sütöttem meg. A tojásokat kikevertem a cukorral és a margarinnal, majd hozzáadtam a többi hozzávalót, és vajjal kikent csatos tortaformában előmelegített sütőben megsütöttem.
A csokihabhoz felvertem a "tejszínt", lehet igazi tejszínnel is készíteni, de akkor több cukor és több zselatin kell majd bele. A csokit gőz fölött felolvasztottam, a tojásfehérjéket az 5 dkg porcukorral kemény habbá vertem. Az olvasztott csokit és a két felvert habot óvatosan összekevertem, ízlés szerint még cukroztam, és hozzáadtam a kakaóport valamint a kevés vízben megfőzött zselatint is.
A tészta köré visszatettem a forma oldalát, ráöntöttem a csokihabot és hűtőbe tettem.
Amikor megdermedt a hab levetettem a forma oldalát, és a torta tetejére halmoztam a meggyet. A levét besűrítettem az keményítővel, majd amikor kihűlt a meggyekre öntöttem, úgy hogy az öntetből egy kicsit lefolyjon az oldalán.





18 megjegyzés:

  1. Ó, milyen jó vastag az a csokis réteg! Nem nagy kedvencem a krémes süti, de EZT az utolsó szeletkét biztosan egy leültembe eltüntetném. Nagyon guszta! :)
    Isten éltessen sokáig mind kettőtöket, sok egészséget és boldogságot! :)

    VálaszTörlés
  2. Katalin, Isten éltessen Benneteket!:)
    Nagyon szép a tortátok!

    VálaszTörlés
  3. Imádom a krémes finomságokat! Hát még a csokisakat! Hmmm.. nagyon guszta :) Isten éltessen sokáig mindkettőtöket! :)

    VálaszTörlés
  4. Hű, ez nagyon jól néz ki, biztosan finom volt. :) Boldog születésnapot kívánok neked és a férjednek is! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Okki, Roza, Vanilin és Hankka köszönjük szépen!

    VálaszTörlés
  6. Isten éltessen Benneteket nagyon nagyon sokáig! Túrázzatok még nagyon sokat együtt! A tortád csodás nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Jó egészséget, és még sok-sok boldog szülinapot kívánok mindkettőtöknek.
    Nagyon guszta és szép ez a torta, és biztos finom is volt. Csokikrém és gyümölcs csak jó lehet.

    VálaszTörlés
  8. Isten éltessen benneteket még sokáig!
    Nagyon guszta a tortád,szívesen megkostolnám!
    Sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
  9. De gyönyörű ez a torta! Boldog születésnapot kívánok én is! :)

    VálaszTörlés
  10. Az a lecsorgó máz a tetején.... :-OO Boldog születésnapot Neketek!! :-))

    VálaszTörlés
  11. Isten éltessen titeket! Gyönyörű a tortátok, biztos nagyon finom is volt. :)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm az újabb hozzászólásokat és jókívánságokat! Kilenc napig Erdélyben voltunk, ezért válaszok csak most :-)

    VálaszTörlés
  13. Csodálatosan néz ki a szülinapi tortátok! És lerí róla, milyen finom lehetett!
    Isten éltessen sokáig mindkettőtöket szeretetben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  14. Jaj Katalin, ez a torta gyönyörű és annyira guszta!! Azt már el sem merem képzelni, mennyire finom lehetett, szinte érzem az ízét a számban... :P
    Isten éltessen mindkettőtöket!! :)

    VálaszTörlés
  15. Marcsi, Gabriella köszi szépen!

    VálaszTörlés
  16. Kicsit (nagyon) megkésve boldog születésnapot kívánok szeretettel!!!! A torta csodás, virtuálisan vettem egy nagy szeletet belőle :)

    VálaszTörlés
  17. Köszönjük Vicuska, egészségedre a szelet tortával :-)

    VálaszTörlés