2023. november 7., kedd

Krémes lepény és 13 éves lett a blogom






Elérkezett a blogom 13. éve. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt ez az idő. Majdnem 1500 bejegyzés született az évek folyamán, de azóta is ugyanolyan lelkesedéssel folytatom, mint a kezdetekkor.
 
Remélem még nagyon sokáig tudom írni a blogomat, hozni újabb és újabb recepteket, vagy éppen egyszerű, elfelejtett ételeket, sütiket megőrizni mindenkinek aki idetéved, illetve akit érdekel, és persze a lányomnak, a családomnak, és magamnak.
Köszönöm a sok hűséges látogatómnak hogy figyelemmel kíséri a hol jól, vagy kevésbé jól sikerült "alkotásaimat", és a sok kedves kommentet! 🌻

Ez alkalommal szeretnék mindenkit virtuálisan megkínálni egy szelet krémessel. Gyerekkoromban Anyukám minden karácsonyra sütött hasonlót, egy nagy tepsivel, amit mindannyian nagyon szerettünk. Mi krémes lepénynek hívtuk, Anyukám csinálta a leveles tésztát is, sok munka volt vele. Én egyszerűen bolti fagyasztott leveles tésztát használtam. Ehhez a kis adaghoz a krém is hamar elkészült, amit próbáltam a régi receptre és ízekre visszaemlékezve összeállítani. És egy kevés zselatint is csempéztem bele, így jobb állagú krémet kaptam.

Próbáljátok ki, nagyon finom, légies könnyű süti, alig lehet abbahagyni, csak ha kiürül a tálca 😋....


Hozzávalók 6 db krémeshez, a tésztájához: egy 50 dkg-os, 4 lapból álló bolti fagyasztott leveles tészta csomag 1 lapja, 
a krémhez: 2 tojás, 3 evőkanál cukor, vagy ízlés szerint, 1 tasak vaníliás cukor, 2 evőkanál liszt, 3 dl tej, 1 jól púpozott kiskanál zselatin.

Elkészítése:
A tésztát kettévágtam, egyforma nagyságúra kisodortam, 6 kocka méretűre. Az egyik lapot egyben hagytam, a másikat még nyersen feldaraboltam. Utána előmelegített sütőben 8-10 perc alatt (vagy amíg szép színt nem kapott, az idő sütőtől függ) megsütöttem.
A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral kikevertem, majd a lisztet is hozzáadtam. A tejből keveset hozzáadtam, amivel simára kevertem. A tejet elkezdtem melegíteni, majd az így kapott tojásos keveréket belecsurgattam a tejbe, és sűrűre főztem.
Mivel nem találtam elég sűrűre, egy púpozott kiskanálnyi zselatinport is szórtam bele, amivel már csak egy-két percig főztem. (Ezzel a zselatinnal jobb tartása lett, később sem esett össze, de nem is lett túl sűrű.)
A fehérjét kemény habbá vertem, és hozzákevertem a még meleg krémhez.
Kerestem egy kb. akkora műanyag dobozt, amibe a tészta elfért, beletettem, ráöntöttem a meleg krémet, tetején pedig elhelyeztem a négyzetekre vágott lapocskákat.
3-4 órára hűtőbe tettem, ekkorra már szépen lehetett szeletelni. Tálaláskor porcukorral meghintettem, és úgy kínáltam.

Mindenkinek jó étvágyat hozzá!


Ezeket a krizantémokat pedig Anyukámnak - aki már 12 éve fentről vigyáz ránk - küldöm,
a sok-sok finom sütiért amit egész életében sütött nekünk!
(Ez a tő már évek óta az erkélyünkön éldegél, kibírja a meleg nyarakat és a hideg teleket,
és minden év november elején szépen virágzik.)



14 megjegyzés:

  1. Boldog blogszületésnapot kívánok, és leld kedved még nagyon sokáig a blogírásban! További jó egészséget kívánok neked Katikám, hogy még sokáig tudjál remekebbnél, remekebb recepteket megosztani velünk. Gyönyörű szép, magas a krémesed, igazi ünnepi sütemény.... váljék kedves egészségetekre. Igazi túlélő a krizantémod, ha kibírja a teraszon a nagy meleget és a hideget is.

    VálaszTörlés
  2. Az ember néha nem hiszi el, hogy az idő milyen gyorsan múlik, pedig ez a helyzet - és ha "dokumentálva" van a múlás, akkor az jó. Nálad aztán van "dokumentáció" :-) Csak írd továbbra is, még ha nem is próbálom ki mindent, de voltak már nagyon jó tippek, amiket tőled "vittem". Köszönet értük !

    VálaszTörlés
  3. Boldog blogszülinapot kívánok és jó egészséget hogy még sokáig tudjad örömmel készíteni ezeket a finomságokat! Nagyon finom lehet ez a krémesed is. Anyukád büszke lenne rád és biztos vagyok benne hogy fentről figyel téged !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon boldog blogszülinapot kívánok, legyen még sokáig kedved, inspirációd a blogíráshoz! Én továbbra is várom a jó kis receptjeidet! Álomkönnyű lehet ez a szép magas krémes, én is a napokban gondoltam rá, hogy karácsonyra valami könnyed krémes sütit is kellene sütni a fajsúlyosabb darabok mellé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nea, köszönöm szépen, remélem még nagyon sokáig kedvem lelem majd a sütésre, főzésre és a blogírásra!

      Törlés
  5. Nem is tudom, hogy ilyenkor kinek kell gratulálni, neked vagy a blogodnak? :)Mindenesetre jó, hogy vagytok nekünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, én is, és a blogom is 😊😊.

      Törlés
  6. Boldog születésn.apot kivánok szeretettel, nagyon sokáig telt kedved a blogirásban

    VálaszTörlés
  7. Drága Katalin! Boldog blogszülinapot kívánok! Legyen egészséged, kedved és ötleted a blog további folytatásához! Nagyon szeretem a receptjeidet, a képeidet, az egész blogodat. :) Gyönyörű a krémesed is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vanilin, legyen minden úgy, ahogy kívánod 😊!

      Törlés