2023. november 3., péntek

Gesztenyés szerelmeslevél





Egyszerű, gyors és finom, ha hirtelen kedvünk támad valami édességet enni.
Nagyon szeretjük, már évek, vagy inkább évtizedek óta sütök ilyet, de csak most vettem észre, hogy nincs is fent a blogomon. Talán azért, mert ennél egyszerűbb recept nem is létezik. Most is csak mint ötlet került ide fel, azoknak akik szeretik a gesztenyés ízeket....

Hozzávalók, a tésztához: 1 csomag fagyasztott leveles tészta,
a töltelékhez: 25 dkg gyorsfagyasztott gesztenyepüré, kevés tej,
a teteje lekenéséhez: 1 kisebb felvert tojás, 
a teteje megszórásához: porcukor.

Elkészítése:
A tésztát szoba hőmérsékleten hagytam felengedni. Közben a fagyasztott gesztenyét is hagytam felpuhuljon, kevés tejjel kikevertem krémes állagúra.
Ezután a tésztát kisodortam, feldaraboltam, tetszőleges nagyságú négyzetre, amelyeken elosztottam a gesztenyetölteléket. Átlósan kettéhajtottam, tetejüket lekentem tojással, majd előmelegített sütőben szép aranybarnára megsütöttem. Még melegen megszórtam porcukorral, és már tálalható is volt.






14 megjegyzés:

  1. Igazi őszi finomság, köszönjük, hogy lejegyezted! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom volt, csak kár hogy nagyon hamar elfogyott 😊.

      Törlés
  2. Szeretem és használom is néha a bolt leveles tésztát, de gesztenyével még nem töltöttem. Finom lehet - mert hát a gesztenye csakis jó lehet a süteményben (is).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, próbáld ki, nagyon finom, mi szeretjük! Csak sajnos a gesztenyepürék ára is jól felment már, aztán nem is tudni, hogy miből készítik....

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom süteményt készítettél ! Nem is csodálkozom azon hogy hamar elfogyott.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom süteményt sütöttél, szinte ide érzem az illatát. Én is sokszor használom a bolti leveles tésztát, de gesztenyés töltelékkel még nem sütöttem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, neked is szívből ajánlom, hogy próbáld ki, nem fogsz csalódni benne 😊.

      Törlés
  5. A leveles tészta nagyon hálás. Jó ötlet gesztenyével. Köszönöm .Ani

    VálaszTörlés
  6. Látszik a finomság rajta. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Én nagyon szeretem a gesztenyés sütiket, elteszem a receptet a tarsolyomba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, ez valóban egy nagyon egyszerű süti, gyorsan elkészül, de olyan gyorsan el is fogy. Próbáld ki te is egyszer.

      Törlés
  7. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Én is szoktam leveles tésztát venni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, tényleg nagyon egyszerű, de finom volt. Nagyon praktikusak ezek a leveles tészták.

      Törlés