2023. november 20., hétfő

Spenóttal és sajttal töltött csirkecomb


Tálalva

Az egyik comb kettévágva




Még november elején sütöttem ezeket a combokat, miután szép spenótot kaptam, egy rokonlátogatás alkalmával. A spenótleveleket én szedtem, és másnap már a lábosban voltak. 
Készült belőle főzeléknek való, amit mélyhűtőbe tettem, sütöttem vele ezeket a combokat, és még spenótos sült tésztát is csináltam, de ez utóbbit majd csak később fogom hozni....
Eddig csak főzeléket főztem spenótból, azt nagyon szeretjük, de most megpróbálkoztam más újdonságokat is készíteni belőle. Mindegyik nagyon ízlett 😋. 

Hozzávalók: 2 csirkecomb, só, 
a töltelékhez: 15 dkg spenót, 2 gerezd fokhagyma, őrölt bors, 2 evőkanál olaj, 1 tojás, 2 evőkanál prézli, 5-6 dkg reszelt sajt (lehet füstölt is), só,
a combok tetejére: szárnyasokhoz való fűszerkeverék, 1-2 kanál sertészsír.

Elkészítése:
A combokat sóztam, majd a bőrét óvatosan fellazítottam. 
A spenótot megmostam, és serpenyőben kevés olajon az apróra vágott fokhagymával pár perc alatt - míg össze nem esett -, megpároltam (ha szükséges, adunk hozzá egy kevés vizet).
Hagytam hűlni, közben kicsit feldaraboltam. Ezután hozzáadtam a tojást, a reszelt sajtot és a prézlit. Ízlés szerint még fűszereztem, és megtöltöttem vele a combokat. 
Egy fedeles jénai tálat kizsíroztam, belefektettem a megtöltött combokat, tetejüket megszórtam szárnyasokhoz való fűszerkeverékkel, és kis zsírdarabkákat tettem rá. Vizet öntöttem alá, és fedővel sütőbe tettem. Mikor megpuhult a hús, a fedőt levettem, és szép piros-barnára sütöttem.


Ötlet: innen


A szép, friss spenót

A spenót párolása a fokhagymával

A megtöltött csirkecombok

A jénai tálban, sütésre készen



16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom különlegességet készítettél! Nem vagyok spenót rajongó inkább a férjem szerette én inkább a sóskát szeretem. Szomszédasszonyom jóvoltából az idén is készítettem sóskamártást többször is , talán még ilyen változatban is jó lehet majd jövőre gondolok erre a receptedre😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, mi inkább "spenótosok" vagyunk, a sóskát csak nyersen szeretem elrágcsálni. Az ízlések különbözőek, de szerencse is, hogy mindenki nem ugyanazt szeretné enni 😊.
      Finom volt, nagyon jól sikerült, legalábbis nekünk ízlett.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom ebédetek volt, váljék egészségetekre. A frissen szedett spenótnál nincs is finomabb. Nagyon szeretem a spenótot, el is mentem ezt a remek receptet, és kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Friss, zsenge spenót volt, de hát egy kertből leszedni persze egész más, mint amit a piacra már napok óta utaztatnak... 😊
      Ha elkészíted váljék egészségetekre!

      Törlés
  3. Hű, de istenien néz ki. Én leragadtam a főzeléknél, mert spenótból csak a szeretem, de az sem készül túl sűrűn. Várom a tésztás receptet is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Eddig mi is a főzeléknél ragadtunk le, és mi is azt hittük, hogy csak azt szeretjük 😊, aztán most kedvet kaptam más ételekhez is kísérletezni vele. Finom volt!

      Törlés
  4. Nagyon izgalmas párosítás, juhtúróval is el tudnám képzelni... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Te egy "látnok" 😊😊 vagy, mert a múlt hétvégén juhtúrós töltelékkel sütöttem sertéshusi tekercseket. Az is nagyon finom volt, majd előbb-utóbb jönnek....

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki... Kérdésem: a csont mellett nem szoktad a húst felvágni ? (Itt nem látszik). Én mindig felvágom, hogy teljesen át tudjon sülni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, jó ötlet amit mondasz! Ha egybesütöm a combokat, vagy ha töltöm, mint most, akkor nem csinálok velük semmit, de át szoktak sülni. Olyat viszont szoktam, hogy a felső combból teljesen kiveszem a csontot, akkor kilapul a hús, szinte ropogósra átsül, az íze is más lesz. Így is, úgy is jó szokott lenni.

      Törlés
  6. Mi is nagyon szeretjük a spenótot. Köretnek is kèszítettem már és tésztával is. Kiváncsi vagyok a tiedre. Nagyon jól néz ki a töltött comb. Kicsontoztad előbb a felső combot? Itt vannak a spenótlabdáink: http://korsocska.blogspot.com/2021/06/szines-gongyolt-dagado.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, néztem a dagadódat, nagyon jól néz ki, és mellette a spenót is! A töltött combhoz nem szoktam kivenni a csontot, amúgy volt már hogy igen, ahogy itt felette, aranyos fodorkánál írtam.

      Törlés
  7. Ezt az ételt is nagyon szeretném mert
    mádom a spenótót Nagyon jól nézki a tőltött csirkéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kissé későn, de nagyon szépen köszönöm kedves Lívia!

      Törlés