2022. május 17., kedd

Almás-pudingos süti






Egy finom és omlós krémes süti, sok pudinggal és fahéjas almával....

Hozzávalók a tésztához: 40 dkg liszt, 15 dkg zsiradék (zsír + margarin), 1 tojás, 1 sütőpor, 14 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 2-3 evőkanál tejföl, 
az alsó tészta megszórásához: 3 evőkanál gríz, 
a pudingos réteg alá: 2-3 alma, pár csepp citromlé, fahéj,.
a pudingos réteghez: 2 csomag vaníliás puding, 9-9,5 dl tej, 8-10 evőkanál cukor, 
a rácsok megkenéséhez: tojás.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóiból összegyúrtam a tésztát, majd egy órára hűtőszekrénybe tettem pihenni.
Közben megfőztem a pudingot, jó sűrűre, hagytam hűlni.
Mikor letelt a tészta pihenő ideje két részre osztottam, egy kisebb és egy nagyobb darabra. Először a nagyobbat sodortam ki, ezt beletettem a normál méretű zománcozott tepsibe. Az almát lereszeltem, meglocsoltam kevés citromlével, hogy ne barnuljon. 
A tepsiben lévő tésztát megszórtam a grízzel, és ráterítettem a reszelt almát, majd elsimítottam rajta a pudingot.
A kisebb tésztát is kisodortam, felszeleteltem jó ujjnyi széles csíkokra, és berácsoztam vele a pudingos réteget. Volt tojásfehérje maradékom, így ezzel kentem le a tésztacsíkokat.
Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten, majd takaréklángon kb. 40-45 perc alatt készre sütöttem.

Elég édesnek tűnt, így nem szórtam meg porcukorral, tetszés szerint természetesen lehet.

A kisebb és a nagyobb részre osztott tészta

Az alsó tésztalap a tepsiben, rajta a gríz és jön a tetejére az alma

Már rajta a puding és a rácsozás, sütésre készen...

...és sütés után


Forrás: innen.




16 megjegyzés:

  1. Huú milyen jó ötlet, tetszik nagyon. :) Nemsokára jönnek Aposómék látogatóban, és almás pitével szeretnék kedveskedni nekik. Most, hogy megláttam ezt a sütit, biztos, hogy ez lesz a befutó. :) Ugyan egy kicsit átkell alakítsam, ami a hozzávalókat illeti, hisz cukorbeteg apósom, és nem ehet semmi cukrosat és amiben fehér liszt van, de megoldom. Köszi az ötletet, nagyon guszta a süti! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza! Jó sütést a vendégváráshoz 😊, biztos ügyesen át tudod alakítani a hozzávalókat, hogy mindenki nyugodtan tudjon enni belőle!

      Törlés
  2. Nagyon finomat sütöttél, egyszer már én is készítettem ezzel a töltelékkel csak nálam sima tésztalap volt a teteje !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, biztos a tied is nagyon finom volt 😊

      Törlés
  3. Nagyon finom almás sütit készítettél. mi is szeretjük a reszelt almával készült sütiket. Nagyon jól néz ki és biztos, hogy finom volt.

    VálaszTörlés
  4. Megint egy finomság! És milyen gyönyörű képek!

    VálaszTörlés
  5. Isteni lehet, ötletes!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom süteményt sütöttél, látszik hogy a tészta omlós és a töltelék jó szaftos. Megfogom sütni, persze kicsit átalakítva hogy én is megtudjam enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Sok sikert majd a sütéshez, váljon egészségedre!

      Törlés
  7. Nagyon remek variáció, pillanatok alatt eltűnne nálunk! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, nálunk kicsit több idő alatt tűnt el, de így is gyorsan 😊.

      Törlés
  8. Szuper süti! Odavagyok érte! 😍

    VálaszTörlés
  9. Olyan igazi Nagymamás süti. Nálunk is szempillantás alatt eltűnne.

    VálaszTörlés