2022. május 13., péntek

Mákos muffin málna-meggy dzsemmel







Egy egyszerű muffin, ami az összegyűlt tojásfehérjék felhasználásával készült, és az került bele, amit a hűtőben és a spájzban találtam. A felesleges tojásfehérjéket a mélyhűtőben szoktam gyűjtögetni, és amikor megfelelő mennyiség összegyűlik belőle, akkor felhasználom valamilyen finom sütihez. Ez is finom lett, a málna-meggy dzsemnek, a csokicseppeknek, és persze a máknak köszönhetően.

Hozzávalók: 2 dl tojásfehérje, ami kb. 20-22 dkg, 5 dkg mák, 15 dkg liszt, fél sütőpor, 8 dkg vaj vagy margarin, 12 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 
a muffinok belsejébe: málna-meggy dzsem
a tetejére: csokicseppek.

Elkészítése:
Sok munka nem volt vele. A mákot megdaráltam, a tojásfehérjéket kemény habbá vertem, a margarint megolvasztottam. A lisztben elkevertem a sütőport, majd a lekvár és a csokicseppek kivételével mindent összekevertem. Óvatosan, hogy a hab ne törjön meg.
A szilikonos formákat egyharmadig megpakoltam a tészta masszával, mindegyikbe egy jó púpozott lekvárt tettem, majd rá a megmaradt tészta keveréket. Tetejükre elszórtan tettem a csokicseppeket, és előmelegített sütőben készre sütöttem.

Sütés előtt...

....és sütés után



18 megjegyzés:

  1. Katikám, én is szeretm az ilyen gyorsan összedobható finomságokat! Puszi: Marisz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marcsi, finom volt és gyorsan el is készült, puszillak én is....

      Törlés
  2. Nagyon jó kis süteményt sütöttél szépek és finomak lehetnek. Nálam is gyűlnek a tojásfehérjék csak egy hibát követtem el hogy egybe gyűjtöttem és már legalább 7 adag van benne, érdekes lesz megoldanom hogy veszem abból ki a megfelelő mennyiséget?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Én is egyben gyűjtöm, kis műanyag dobozkákban. Ebben is legalább 6-7 fehérje lehetett, és a 12 muffin formához pont jó lett a tészta mennyisége. De ha a fehérjéket kicsit kint hagyod a konyhában, és ha nem túl vastag az összefagyott tömböd, akkor egy erős késsel vagy egy konyhai csontfűrésszel tudsz belőle leválasztani. 😀 Én is jártam már így....

      Törlés
  3. Nagyon szeretjük a muffinokat minden változatban. Egyszerű és nagyszerű sütemények. Szép és finom lehetett az általad sütött muffin.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, ez is finom volt 😊.

      Törlés
    2. A gyöngyvirágod is csodás. A tavasz legszebb virágának tartom. A férjemtől is kaptam egy szép kis csokrot nőnapra.

      Törlés
    3. Nagyon szép a gyöngyvirág, kár hogy nincs kertünk...

      Törlés
  4. Oh, Kati, azok a csodás gyöngyvirágok! :)) A muffin is isteni lehet, de engem most a virágok elvittek...:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verus, a gyöngyvirág valóban csodás, de a muffin is finom volt 😄😆.

      Törlés
  5. Ohh, gyönyörűséges muffinok! Nagyon szeretem a mákos finomságokat! :) Nagyon finomat sütöttél!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin! Szeretjük a mákot, de nem akartam túl sokat bele tenni, hogy ne legyen tömény.

      Törlés
  6. Nagyon guszták lettek ezek a muffinok, csupa finomság van benne. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finomat sütöttél. Mák lekvárral csak jó lehet.

    VálaszTörlés
  8. Vannak örökérvényű ízkombinációk, amikkel biztos a siker. Én nagyon szeretem az ilyen egyszerűen nagyszerű sütiket. A csokicsepp is igazán jól mutat rajta.

    VálaszTörlés