2022. május 27., péntek

Vörös bársony torta






Ez volt a szülinapi tortánk 💗, amivel megleptem magunkat. Férjem mindketten májusiak vagyunk, pár nap eltéréssel van a szülinapunk, most a hónap második felében. Már régóta tervben volt ennek a tortának a megsütése, most jó alkalom adódott rá.

Sok vörös bársony torta található az interneten, amiket nézegettem. A hozzávalók mindenhol szinte ugyanazok, csak a mennyiségek nagyon eltérőek. Így megalkottam a saját verziómat, ami nagyon finom lett.....

Hozzávalók, egy 18 cm átmérőjű torta tésztához: 30 dkg liszt, 20 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 10 vaj, 2 tojás, másfél kis doboz natúr  joghurt, 2 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál 10 %-os ecet, 1 evőkanál cukrozatlan (holland) kakaópor, 3 evőkanál piros ételfesték, 
a krémhez: 25 dkg krémes termelői túró, porcukor ízlés szerint, 1 citrom reszelt héja és 2 teáskanál citromlé, a megmaradt fél doboz joghurt, 2 csapott teáskanál zselatinpor, 2,5 dl Hulala vagy Meggle cukrászhab, 
a díszítéshez: 1,5 dl Hulala vagy Meggle cukrászhab, esetleg citromfű vagy menta levelek és néhány szem áfonya.

Elkészítése:
A lisztben elkevertem a kakaóport és a sütőport. A vajat kikevertem a cukrokkal, majd hozzáadtam egyenként a tojásokat is, ezekkel is tovább kevertem. A joghurtba belekevertem az ételfestéket, az ecetben feloldottam a szódabikarbónát. Ezután mindent összekevertem, és kivajazott, lisztezett formákba öntöttem.
Két 18 cm átmérőjű csatos tortaformám is van, így egyszerre tudtam megsütni. Úgy osztottam el a tésztamasszát hogy az egyikbe dupla annyit tettem, hogy három lapot kapjak majd.
Előmelegített sütőben a nagyobb adagot kb. 40 percig sütöttem - a vége felé már egész kis lángra kapcsoltam -, a kisebbet előbb vettem ki. (Ez az idő sütőtől függő.)
Mikor kihűltek levágtam a tetejüket egyenesre, majd a vastagabb tésztát kettévágtam, így meglett a három lap.
Ekkor elkezdtem a töltelékkel foglalkozni. A "tejszínt" felvertem. A túrót villával összetörtem, ízlés szerint adtam hozzá porcukrot, citromlét és reszelt citromhéját, majd a felvert habot. A joghurtban elkevertem a zselatinport, forrásig melegítettem, és ezt is hozzáöntöttem a krémhez.
Az így kapott krémmel megtöltöttem a lapokat, és a tetejét is. Az oldalát "vakolat" nélkül hagytam.
A levágott tésztából késsel morzsát készítettem, ezt tettem a torta közepére, körbe pedig habzsákkal kis halmokat raktam a díszítéshez szánt habból.
A többi habot tálaláskor a szeletekhez kínáltam.





20 megjegyzés:

  1. Isten éltessen benneteket nagyon sokáig erőben egészségben hogy még nagyon sok szép helyre eljussatok együtt túrázni! Csodás tortát készítettél és nagyon finom lehetett! Ilyen tortát még én sem készítettem pedig csodáltam már sokszor:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! A torta finom, még van is belőle, csak most egy-két napja sütöttem 😊

      Törlés
  2. Drága Katalin! Isten éltessen Benneteket sokáig erőben, egészségben! Csodás tortával ünnepeltetek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Vanilin, már régi álmom volt ez a torta 😊

      Törlés
  3. További békés, boldog, egészséges éveket kívánok én is, sok túrázással, fotózással és persze finom sütikkel...! A torta szép - kár, hogy (még) nincs valamiféle virtuális kóstolási lehetőség. Megkóstolnám....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, reméljük úgy lesz! A virtuális kóstolás nagyon jó lenne 😊!

      Törlés
  4. Kedves Katalin! El vagyok ragadtatva! Életed egyik főműve! Gyönyörű a formája, szép a színe, biztos finom is. A tálalás is csodás. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Ani, szívesen megkínáltalak volna vele 😊!

      Törlés
  5. Kedves Katalin! Utólag is nagyon boldog születésnapot kívánok mindkettőtöknek. A csodás torta csak növelte az ünnep fényét. Lenyűgözően néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Nea, mindkettőnk nevében!

      Törlés
  6. Isten éltessen mindkettőtöket, jó egészséget kívánok szeretettel, hogy még sokáig együtt legyetek szeretetben, boldogságban. Csodálatosan szép tortát készítettél. A fehér rózsa is csodálatos csokor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük kedves Lívia a sok szép gratulációt!

      Törlés
  7. Bocs, de annyira lenyűgözött a torta, hogy nem köszöntöttelek fel benneteket. Isten áldását kívánom mindkettőtöknek.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon boldog születésnapot kívánok mindkettőtöknek, az isten éltessen még nagyon sokáig benneteket erőben, egészségben. Gyönyörű tortát sütöttél, váljék kedves egészségetekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, úgy legyen ahogy írod! 😊

      Törlés
    2. Gyönyörű lett! Már én is rég tervezem, de még nem került sor rá.

      Törlés
    3. Köszönöm, nálam is rég óta tervben volt. Sok sikert és jó étvágyat hozzá, ha megsütöd 😊.

      Törlés
    4. Mindenképpen megpróbálom, csodás ihletet adtál hozzá! <3

      Törlés
    5. Köszönöm Zsuzsa, és jó sütést kívánok! 😊

      Törlés