2021. november 8., hétfő

Svéd gyömbéres-mézes-fűszeres keksz - és 11 éves a blogom


A kekszek a pilisi erdőkben-hegyekben, a Kő-hegy és a Vasas-szakadék között...


Tegnap 11 éves lett a blogom, szinte hihetetlen, hogy elrepült az idő. Akkor is vasárnap volt, mikor feltettük az első bejegyzést. Azóta sokat tanultam, szert tettem sok új ismeretre, és remélem hogy még sokáig tudom folytatni a családom, a kedves bloglátogatóim és magam örömére.

Másik kedvenc blogom a Pilisjárók is nemsokára jubilál, 10 éves lesz. Sokat kirándulunk a Pilisben és a közelebbi-távolabbi hegységekben is, ahova néha saját készítésű kekszeket viszünk, mint ahogy most is. 

Ez egy nagyon finom, mézes ízű fűszeres keksz, ami kicsit már télies, karácsonyias illatú, ízű. A receptet Svéd gyömbéres keksz néven találtam a Mindmegette oldalán. Gazdagítottam kevés saját készítésű kandírozott gyömbérrel, és a leírásban szereplő késhegynyi sütőpor és némely fűszer mennyiségét növeltem. Ezért kicsit változtattam a nevén is, mert ez így már nem ugyanaz. 😄

Ezeket a kekszeket is kirándulásra vittük magunkkal, mint múltkor a zabkekszet. Kirándulásaink alatt nem szoktunk sokat enni, egy banán, egy Cerbona szelet, pár szem keksz vagy nápolyi, de mostanában hétről-hétre előszeretettel visszük a saját készítésű rágcsálni valókat. A szép napsütötte természeti környezetben pedig sokkal jobban esik a falatozás is...

Most Pomázról indulva kerestük fel a Vasas-szakadékot, egy különleges, érdekes természeti képződmény, megközelítése nem túl megerőltető. Aki a környéken lakik és még nem járt itt, annak szívből ajánlom felkeresését.

A fenti két képek is a Vasas-szakadék környékén készültek, az alsók pedig még előző nap, itthon.

Próbáljatok egy próbasütést, karácsonyig még van bőven idő, egy-két tepsinyi keksz pedig könnyen el fog fogyni addig....

Hozzávalók nálam: 30 dkg liszt, fél teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál sütőpor, 10 dkg cukor, 10 dkg vaj, 5 evőkanál méz, 2 teáskanál őrölt gyömbér, 1-1 teáskanál őrölt fahéj és szegfűszeg, fél teáskanál őrölt fehérbors, pár dkg (nem mértem, kevés volt) kandírozott gyömbér, 
a tetejére: tojásfehérje és barna cukor.

Elkészítése:
A száraz anyagokat a fűszereket is beleértve összekevertem.
Apránként hozzáadtam a lágy vajat, a mézet, végül a kis darabokra vágott kandírozott gyömbért.
Összegyúrtam, 10 percet pihentettem, majd kb. 2 cm-es golyókat formáztam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, egymástól tisztes távolságban. Egy pohár talpával kicsit ellapítottam, majd megkentem tojásfehérjével és megszórtam barna cukorral.
Előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt meg is sülnek. Ilyenkor még teljesen puhák, de pár perc múlva már szilárdulnak, de még omlósak. Később azonban a méztől még fémdobozban tárolva is kemények lesznek, de ha egy darabka almát teszünk bele, egy nap alatt visszapuhulnak, és nagyon finom omlósak lesznek.

Ezt az almás módszert a mézespuszedlik esetében is szoktam alkalmazni.

Recept kis változtatásokkal: innen

A kekszek itthon...






Végezetül egy-két felvétel a kirándulásunkról, ahol a kekszeket eszegettük. A többi fotó, ha valakit érdekel, a "Pilisjárók" blogomon tekinthető meg...

Kedvenc hegyem a pomázi Kő-hegy, ennek közléből indultunk

A Vasas-szakadék bejárata

Könnyen elérem a két sziklafalat



14 megjegyzés:

  1. Szívből gratulálok a blogfordulóhoz és még rengeteg évet és receptet kívánok! 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, én is valahogy így kívánom 😊.

      Törlés
  2. Gratulálok ! Boldog blogszülinapot kívánok és további kitartást jó egészséget ! A kekszed nagyon tetszik finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, ha van egészség, akkor meglesz a kitartás is 😊.
      A keksz nagyon finom volt, biztos lesz még ismétlés. Próbáld ki te is 😄.

      Törlés
  3. Kedves Katalin, gratulálok a blogszülinapodhoz, és tiszta szívből kívánom, hogy még nagyon, nagyon sokáig leld kedved a blogírásban, melyhez jó egészséget kívánok. Nagyon finom kekszet sütöttél, és biztosan jól esett elfogyasztani a kirándulásotok alatt. Csodaszép helyen jártatok, jó volt végig nézni a fotóidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva! Finom volt a keksz, és ezt a kirándulást is nagyon szép helyre terveztük. Remélem mindkét kedvenc hobbimat sokáig tudom még folytatni, jó egészségben!

      Törlés
  4. Kedves Katalin gratulálok a blogszületésnapodhoz és kívánom, hogy még sokáig örömödet leljed a blogírásban. Nagyon finom kekszet készítettél, és jól is néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lívia köszönöm szépen. Szeretem a blogírást, a sütés-főzést, a fotózást, és amikor utána minden elfogy és üresek lesznek a tányérok 😊.
      Remélem még sokáig lelem benne örömöm.
      A keksz finom volt, mindenkinek csak ajánlani tudom, akár karácsonyra is.

      Törlés
  5. Gratulálok a születésnaphoz és ahhoz, hogy töretlen lelkesedéssel írod a jobbnál jobb recepteket és mutatod a szebbnél szebb képeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani, örülök hogy tetszenek a receptjeim és a képeim 😊.

      Törlés
  6. Katikám, szeretettel gratulálok a blogszületésnaphoz! Tizenegy év nagy idő, és a Te blogod most is olyan színvonalas, mint a kezdetekkor volt! :) Kívánom, hogy még sokáig folytasd ezt az általad és általunk is kedvelt hobbidat! :) A keksz receptet át tudom alakítani laktóz és tojásfehérje mentessé - ki fogom próbálni! Puszi: Marisz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marcsi, sok sikert ha megsütöd, és jó étvágyat hozzá!

      Törlés
  7. Kicsit megkésve, de annál nagyobb szeretettel gratulálok az blogszülinaphoz. Továbbra is izgatottan várom a szuper kis receptjeidet, egyet sem hagynék ki. Sajnos egyre kevesebb időm van netezni, de mindig visszanézem a kimaradt posztokat. Kívánom, hogy leld örömödet benne még nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! Örülök, hogy tetszenek a receptjeim, remélem még nagyon sokáig tudom majd folytatni....

      Törlés