2021. november 17., szerda

Bolognai rakott tészta



Még szeptemberben készítettem sütőben sütött házi bolognai szószt, télire. A mostani időjárást már eléggé téliesnek véltem, ezért kinyitottam az első üveget 😊, és ezzel készítettem ezt a finom rakott tésztát, amit egyébként elég sűrűn szoktam megcsinálni, házi spagetti szósszal, nagyon szeretjük. A tésztát sem kell kifőzni hozzá, csak a húsos mártást kell elkészíteni, aztán lehet összedobni, és mehet a sütőbe. Ebbe most az új szósz mellett gomba is került, így mér ízletesebb lett....

Hozzávalók: 20 dkg orsó tészta (száraztészta), 20 dkg darált hús, 20 dkg gomba, 2 gerezd fokhagyma, 1 nagy hagyma, 1-2 kanál olaj, só, bors, 1 kiskanál törött paprika, ízlés szerint szárított-morzsolt bazsalikom, oregánó és kakukkfű, kb. 20-25 dkg házi bolognai szósz, 2 dl víz, 2,5 dl tej, 10 dkg reszelt sajt,
tálaláskor: friss bazsalikom levelek.

Elkészítése: A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, serpenyőben kevés olajon megdinszteltem, hozzáadtam a kis darabokra vágott gombát és a darált húst. Sóztam, megszórtam a fűszerekkel, és együtt sütöttem, pirítottam. Felengedtem a vízzel, majd fedő alatt is még kb. egy negyed óráig pároltam.
Hozzáadtam a bolognai szószt és a tejet, egyet forraltam rajta, s már lehetett is összeállítani a tésztával.
A jénai tálat vékonyan kiolajoztam, beleszórtam a száraz tésztát, ráöntöttem a húsos-gombás szószt, és villával összekevertem. Az a jó, ha jó leveses, lucskos a szósz, hisz ebben kell "megfőnie" a tésztának.
Tetejére reszeltem a sajtot, kicsit belenyomkodtam a szaftba, és már mehetett is a sütőbe, fedél nélkül. Kb. 30-40 percig szoktam sütni, nem túl magas lángon, amíg szépen megpirul a teteje, és a tészta is teljesen átpuhul addigra.

Tálaláskor adhatunk hozzá friss bazsalikom leveleket. Én még le tudtam szedni az erkélyen az utolsó pár szebb levelet a nyári tövekről. Aztán már lehet vetni az újabb termésnek valót, mert szobában is szépen fejlődik, és aztán elég hamar lehet csipegetni róla a friss leveleket.




12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól gondolkodtál előre. Milyen jól jön most ez a finom szósz! A legjobb, hogy a tésztát főzni se kell. Nagyon szép kép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom volt, és nagy előnye, hogy a tésztát nem kell főzni!

      Törlés
  2. Én is szoktam ilyen bolognai szószos tésztát készíteni, de ahogy már korábban írtam, én frissen készítem hozzá a szószt. Nagyon jól néz ki a rakott tésztád, és biztos, hogy finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Igen, emlékszem hogy írtál már a szószról. Frissen elkészítve biztos még finomabb!

      Törlés
  3. Már többször szerettem volna írni de most sikerült csak/ egy másik oldalról léptem be a blogomba/ nagyon guszta és finom lehetett tésztás szószos ételetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, akkor nagyjából megoldódott a probléma 😊

      Törlés
  4. Először azt hittem lasagne,de így is finom, szeretjük nagyon. 😉

    VálaszTörlés
  5. Megint tanultam valamit, köszönöm! :-) De jó ötlet így, főtlen tésztával, egy mosatlannal kevesebb. Nálam végül nem készült sütőben sült szósz, pedig kinéztem magamnak, talán jövőre... Biztos nagyon finom, ilyen formában is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, ez tényleg nagyon jó megoldás a tésztával, szeretem így csinálni, meg persze enni is 😁. Már évek óta így készítem....

      Törlés
  6. Nagyon ötletes megoldás. A tészta így jól be tudja szívni az isteni házi ízeket. Olyan jól néz ki, hogy rögtön éhes is lettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, én is mindig megéhezek, mikor ránézek a képekre 😊.

      Törlés